Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hotmail: Svårt öppna bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Måns H

Aktiv medlem
Har använt Hotmail i åratal och skickat bilder som bilagor. Det har gått bra utom då dom lade in en funktion för att skicka bilder, den skalade ner filen nåt grymt. Sen dess lägger jag originalfilen (normalt .jpg) som bilaga.

Nu klagar en kompis på att han inte kan öppna filerna. Jag kollar, och kan inte öppna dom själv! "Photoshop does not recognize files of this type"). Lyckades till slut efter ett jädra micklande (öppnade med Preview, tog bort ett citationstecken som programmet lagt till, lade till .jpg som fattades, sparade och kunde öppna i Photoshop. Men det verkar som om programmet ändrar komprimeringen under tiden.....

Alltså, förr var det bara att dubbelklicka på den lagrade filen för att öppna. Nu visas en liten bild och under den en liten pil som man ska klicka på, tror jag.

Nån som kan ge ett tips? Jag har Firefox och Mac och Windows Live Hotmail.

Måns H

ANNONS
Götaplatsens Foto