Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hur bra är multifunktionsskrivare?

Produkter
(logga in för att koppla)

RE1NE V1NDEBR0

Avslutat medlemskap
sitter i valet och kvalet ifall en multifunktionsskrivare är rätt åt mig...

det jag ska göra är:
-skanna utskrivna bilder (som minst är 13x18cm)... är det nån skillnad mellan multifunktion och dyrare dedikerade scanners vad gäller färgåtergivning,skärpa mm? Förstår att kraven om man ska skanna småbild neg är mycket högre men så är ju inte fallet här...

- skriva ut bilder där kvaliteen inte är jätteviktig (blir proprint eller crimson om man vill ha nåt ordentligt)

-skanna fakturor + skriva ut egna fakturor (det klarar ju en multifunktion men det här är anledningen varför jag vill ha det kombinerat, platssparande)

duger multifunktionsskrivare i säg 1000-1500 kr klassen ovanstående eller är det helt hopplöst att scanna/skriva ut bilder på den sådan

/en som aldrig funderat på vad som skiljer en dyr från en billig scanner...

Jag har en Canon MP600R. Minns inte vad den kostande men det var av det billigare slaget.

Den skriver förvånansvärt bra bilder. Vanliga text utskrifter funkar bra. Scannern har jag knappt använt så den kan jag inte utala mig om.

Mvh
Anders

Klart att det skiljer i kvalité på skanners. Men om du inte behöver någon superkvalité så klarar du dig på en multifunktionsskrivare där.

Skriva ut bilder är dom OK på.

Köp. Eller gå in i en datoraffär å be att få pröva med att scanna in ett foto å skriva ut det så ser du hur det blir!

ANNONS
Götaplatsens Foto