Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur ofta lämna in för rengöring?

Produkter
(logga in för att koppla)
tannler skrev:
... men - försök hitta acetonfri metanol på 1L flaska. Det finns en kvalitet som går att köpa som privatperson ( om man "ljuger" och säger att det är till ett fotolab ). Strax över 200:-/L, att jämföra med Eclipse hos Scandinavianphoto för 135:-/59ml ( =2288:-/L )

Handla lapparna på Micro Tools Europe och kreta till spateln av en 19,95 slickepott från ICA. Egentligen är det bara lapparna som är riktigt kritiska - måste vara garanterat luddfria. Läs beskrivningn om våtmetod på sidan som länken pekar till.

En flaska Eclipse räcker troligen i flera år och kostnaden för den klarar min budget utan problem, det är värre med kostnaden för andra fotoprylar :)

/kent.

Jadå - rengör man sällan, så räcker det länge. Rengör man inte alls, räcker det ännu längre.

En liter @ 205:- delad på alla i fotoklubben som har digital systemkamera, gav en knapp deciliter för 40 kronor och då höll vi ändock en marginal på drygt 50%.

Gissa marginalen på Eclipse - 1115%. Rimligt? Avgör själv.

Senast ändrad:
Jag använder Visibledust pensel till 99% av mina rengöringar så min flaska Eclips lär räcka i många år, så jag tycker priset är rimligt, det blir väl några tior per år :)

Men visst är ditt förslag bra och värdefult för dom som bara våtsvabbar.

/kent.

ANNONS
Götaplatsens Foto