PrettyPepsi
Aktiv medlem
Jag skulle behöva ett stativ, men har aldrig använt ett, vet knappt hur de funkar ens.. Vad är en kulled tex? Kan någon rekommendera något prisvärt bra?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, den ska väl gå att använda med mittpelaren ställt ut åt sidan också om jag förstått det rätt.Mankan G skrev:
190 PRO räcker för mig och jag är 194cm och som sagt det uppfyller alla dina övriga kriterier. Vet inte om de andra modellerna inom 190 serien klarar spagat men 190PRO gör det garanterat.
Om Eva kan gå ned i spagat, kommer hon ju långt med en beanbag till en tjuga.....Mankan G skrev:
Hi folks
190 PRO räcker för mig och jag är 194cm och som sagt det uppfyller alla dina övriga kriterier. Vet inte om de andra modellerna inom 190 serien klarar spagat men 190PRO gör det garanterat.
Mankan
snaxalig skrev:
När det gäller tripods (trebensstativ) så kan jag rapportera om Velbon ElCarmagne 530 tillsammans med kulleden PH263QL som funkar jättebra. Högt med låg vikt, stabilt och lättanvänt. Kanske inte det allra billigaste, men heller inte bland de dyraste. Funkar bra för min 350D med optik.
När det gäller monopod (enbensstativ) så har jag inte hittat "mitt" stativ ännu. Ska spana in Manfrottos 679 och 680 senare i veckan...
J.J. skrev:
...När det gäller enbenare så kör jag just Manfrottos 679, valde den framför 680 eftersom den är längre utfälld (passar precis min längd utan kulled) och lättare, kan bara konstatera att jag är mycket nöjd.