Annons

Hur väljer man bilder som ska visas på en sida?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ravestream

Aktiv medlem
undet min sida den Utseende / inställningar kan man välja hur bilder ska visas, då bla Utvalda stora bilder.

Hur väljer man sedan vilka bilder som ska visas ? letat överallt utan att hitta.

Om du går in på någon av dina bilder och klickar på redigera bild så finns följande en bit ner:

"Visa i profil:
Fyll i ett tal i det här fältet om du vill att bilden skall visas i din medlemsprofil.
Talet i fältet styr i vilken ordning bilderna visas, låga tal visas först."

Om du går in på någon av dina bilder och klickar på redigera bild så finns följande en bit ner:

"Visa i profil:
Fyll i ett tal i det här fältet om du vill att bilden skall visas i din medlemsprofil.

men det är väl bara ordningen på bilderna när man går in på bilder ?
eller det kanske hör ihop.
Trodde man kunde ha det olika att tex välja 6 bilder jag vill ha på första sidan sen när man går in på bilder ha en annan ordning.

Det är ju precis så det är. Det fältet styr ordningen som bilderna visas i profilen, inget annat. Det finns ett annat fält för att styra ordningen på bilderna när de visas utanför sitt album.

Ja, det här är oklart.

Jag går in på "min sida" -> "utseende/inställningar":

Jag väljer "Stora utvalda bilder" och att 3st skall visas.

Sedan har jag gått in i "mina album" och i "ordna bildernas ordning (vid visning utanför album)" har jag numrerat alla bilder "99" utom de tre som jag vill ska visas och de har fått numren 1,2 och 3.

Ändå visas inte dessa 3 bilder som "utvalda stora bilder" på min sida.
I listan "ordna bildernas ordning..." ligger de dock först precis som ska.

Var/hur ställer man in vilka bilder som är de utvalda?

Ja, det här är oklart.

Jag går in på "min sida" -> "utseende/inställningar":

Jag väljer "Stora utvalda bilder" och att 3st skall visas.

Sedan har jag gått in i "mina album" och i "ordna bildernas ordning (vid visning utanför album)" har jag numrerat alla bilder "99" utom de tre som jag vill ska visas och de har fått numren 1,2 och 3.

Ändå visas inte dessa 3 bilder som "utvalda stora bilder" på min sida.
I listan "ordna bildernas ordning..." ligger de dock först precis som ska.

Var/hur ställer man in vilka bilder som är de utvalda?

Jag vet inte vad du menar med "ordna bildernas ordning", men om du går in på en bild och klickar "redigera" så finns det ett fält som heter "Visa i profil". Där står det: "Fyll i ett tal i det här fältet om du vill att bilden skall visas i din medlemsprofil.

Edit: Nu vet jaq vad du menar med "ordna bildernas ordning", den visste jag inte ens fanns. Men som sagt, det är som jag skrev längre upp i tråden. Och i det här inlägget.

Nu fick jag upp ögonen.
Asch, det där har jag ju gjort förut...Minnet är kort tydligen
Tackar!

ANNONS
Götaplatsens Foto