Annons

Hyra telezoom, Karlstad, 20-23/7

Produkter
(logga in för att koppla)

effj

Medlem
Hej!

Ska iväg på en tvådagars hundträff och tänkte vara ute i god tid och höra mig för om någon råkar ha en telezoom som passar till min 400d? Skulle passat på att köpa en egen före sommaren då pengarna måste gå till annat, men nu får jag krypa till korset och fråga här :)

Skulle i så fall jättegärna vilja hyra denna för - tja vad kan vara skäligt - några hundralappar(?) under de tre dagarna. Naturligtvis gör vi det öga mot öga och råkar den bli skadad står jag självklart för kostnaden.

Allting är för övrigt av intresse, naturligtvis protesterar jag inte mot att hyra ett L-objektiv men allting med brännvidder uppemot eller över 200mm passar utmärkt!
 

Lan

Aktiv medlem
Hej!

Beklagar den dåliga responsen från fotograferna i Värmland men kan nog förstå deras tveksamhet. Att låna ut ett objektiv (1000-5000 SEK) till någon man inte känner över en helg, även om det erbjuds hyra, är lite tufft.

Hoppas du lyckats lösa det, skäms lite över den dåliga responsen här. :p

Mvh,
Lars
 

effj

Medlem
Lan skrev:
Hej!

Beklagar den dåliga responsen från fotograferna i Värmland men kan nog förstå deras tveksamhet. Att låna ut ett objektiv (1000-5000 SEK) till någon man inte känner över en helg, även om det erbjuds hyra, är lite tufft.

Hoppas du lyckats lösa det, skäms lite över den dåliga responsen här. :p

Mvh,
Lars
Kan förstå det :) Nejdå, du ska inte behöva skämmas över det inte, däremot är det lite snudd på skamligt att det (mig veterligen?) inte finns något företag man kan hyra av här i trakten.

.. eller?
 

Lan

Aktiv medlem
Vet faktiskt inte om det finns det, klart det finns mer nationellt men i Karlstad området tror jag inte vi har mycket att erbjuda. Men nu när tråden fått lite aktivitet så kanske någon har ett svar åt dig :)

/L
 

ErikNygren

Aktiv medlem
tja..

jag har ett sigma 70-300 DG APO nånting..
det fungerar bra och jag behöver det inte just den helgen.

om ingen med L glas lånar ut sitt så kan du ju ha det som reserv iaf..:)
 

effj

Medlem
Nu är helgen slut och stort tack till Erik Nygren vars Sigma 70-300 jag fick låna!

Förresten, efter en helg med 180-200 bilder av mestadels labradorer, fastslår jag att svarta hundar på ljus gräsmatta är en av fotografins största utmaningar :)
 

Lan

Aktiv medlem
Grattis till att ha fått chansen att öva - kan bara hålla med. Djur i sig är svårt men svart mot ljusa bakgrunder är extremt om man vill ha någon form av kontrast...
 
ANNONS