Annons

Ingen väntar [på en ersättare till A700]

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengf

Aktiv medlem
Tråden någon ny efterträdare till A700 är borta. inget intresse finns. Sony folket är världens tåligaste, inte behöver Sony komma med någon ny semipro. A700 står sig i 10 år, att canikon kan ta fantastiska bilder vid 3200 iso, det behöver inte Sonyfolket det räcker med 400 iso. filmfunktion är ju bara bort i tok. att Pentax, Canon, olympus släpper kameror på löpande band, är inget att bry sig om. Sonys teveapparater, ock filmkameror säljer skitbra. så det är inte bråttom med någon ny semipro. Canon hinner släppa både 50D ock 60D innan Sony kommer med något till sina konsumeter. Toppen Sony. A700 står sig nog i tio år, tat lugnt. Mvh. /Bengt.

Tråden någon ny efterträdare till A700 är borta. inget intresse finns. Sony folket är världens tåligaste, inte behöver Sony komma med någon ny semipro. A700 står sig i 10 år, att canikon kan ta fantastiska bilder vid 3200 iso, det behöver inte Sonyfolket det räcker med 400 iso. filmfunktion är ju bara bort i tok. att Pentax, Canon, olympus släpper kameror på löpande band, är inget att bry sig om. Sonys teveapparater, ock filmkameror säljer skitbra. så det är inte bråttom med någon ny semipro. Canon hinner släppa både 50D ock 60D innan Sony kommer med något till sina konsumeter. Toppen Sony. A700 står sig nog i tio år, tat lugnt. Mvh. /Bengt.

nån som har hittat nyckeln till sitt barskåp? :D

nån som har hittat nyckeln till sitt barskåp? :D

Nää!
Jag häller upp en Gin och Tonic, popcornen är slut, har ingen nyckel till barskåpet, skulle ta för lång tid, att öppna barskåpet, nu när man har semester!

För nittonde gången, - vad kan sägas om en ersättare till Sony A700:n?
Ingen aning!

Varför vänta på en ersättare till A700 när det finns A900 att köpa?

Lite för dyr ännu, men den kameran tror jag står sig bra länge, mitt enda intresse är inte enbart kameror, andra saker skall kostas på. Idag krävs det även betydligt mer kringutrustning, bra dator, skrivare, bra skärm. har reparerat min 4år gamla laptop, hårddisken var på väg att gå sönder, men det gick bra denna gång. för att dra bästa nytta av en sån fin kamera som A900 så kanske det krävs lite bättre skärm osv. Finge jag loss lite pengar (lotto) skulle jag nog inte tveka.

... och vad vill Du ha sagt nu då - som Du inte redan sagt arton gånger förut?

jo..Du har rätt, det är inte första gången, men du är en av få som inte har glömt eller vad man skrivet. Det kan vara så att jag är en större Sonyvän än du någonsin kan ana. Men jag är inte lika tålmodig. Om jag hade köpt A700 för en tid sen. skulle nog i alla fall jag inte ha för bråttom att vänta in en nyare, för A800 kan ju bli en riktig bräckare, som sopar banan med övriga. jag personligen behöver inte filmmöjligheter, eller roterande LV, men jag tror det säljer bra, och om Sony får sälja bra så tror jag det gynnare oss alla, till allt bättre Sony modeller. Vänl./Bengt

Folk sitter kanske rätt nöjda med A700 och har därför inte sådan panik att nytt nytt nytt måste komma... Utan man använder det man har och tar sakerna med lite mer jämnmod helt enkelt....

Se bara hur många som använder sina Minoltakameror än idag utan snacka nytt nytt nytt nytt varevigaste stund,,

Däremot vore det ju skoj om nytt kom rent bara för nytt är kul.. :) .

Men för min del duger A700 mycket väl.. Med rätt objektiv för det som skall fotas så fotar jag utan problem handtaget i mörka miljöer och får för nätet eller fotoalbum väl visningsbara bilder.. Det fick jag även med A300án dessutom...... Det ända som känns som jag skulle vilja göra är att ta steget till A900 om nått skulle göras alls...

Sedan rent personligen så tror jag Sony såsom andra inom alla branscher bromsat in en del nu då krisen slog till.... Hade den inte kommit hade nog redan mer skett överallt inom alla områden..

Utan snack vore nytt roligt att se ... Men känns lite som att skulle en ersättare komma till A700 så är det nog mer extrasaker som kommer komma såsom filmande och liknande för mig ej nödvändiga saker.... Och enbart lite bättre isoförmåga är inget jag skulle direkt få nån kick utav även om testare och pixelonanisterna fick nått att tramsa om..

Däremot om Sony tog ner FF till seminivån via en billigare FF A700 . Eller införde justering av objektivfokus.. Sådant vore kul bra saker...

Filmande säljer däremot kameror.......

Så "nytt" är nog lite avtrubbat då andra märken redan visat vad det nya är.. Dvs Filmande....... resten verkar ju mest vara omdesign i stort mestadelen... Och en redesignad filmande A700 behövs inte för min del.. Den eeee rätt bra som den är...

men en A900 vore mumms...

Tycker att Sony behöver spotta ut ännu mer optik, gärna FF, det gör absolut ingenting...

Även om nu Sony är rätt nya på (systemkamera)marknaden så är det nog dags att titta vad som fattas jämtemot andra tillverkare, samt då inte bara tillverka en dyr variant av en glugg - gör som t.ex Canon:

1. Canon EF 70-200/4,0 L IS USM
2. Canon EF 70-200/2,8 L IS USM
(Notera nu att detta är exempelgluggar, jag vet att det finns en 70-200/4 utan IS med som förövrigt ligger på halva priset av den med is!)

En ljusstarkare variant som är "snäppet" dyrare och en som är lite mer budget men presterar utmärkt för oss som också vill ha kvalité men fortfarande inte har råd med det bästa!

Folk sitter kanske rätt nöjda med A700 och har därför inte sådan panik att nytt nytt nytt måste komma... Utan man använder det man har och tar sakerna med lite mer jämnmod helt enkelt....

Se bara hur många som använder sina Minoltakameror än idag utan snacka nytt nytt nytt nytt varevigaste stund,,

Däremot vore det ju skoj om nytt kom rent bara för nytt är kul.. :) .

Men för min del duger A700 mycket väl.. Med rätt objektiv för det som skall fotas så fotar jag utan problem handtaget i mörka miljöer och får för nätet eller fotoalbum väl visningsbara bilder.. Det fick jag även med A300án dessutom...... Det ända som känns som jag skulle vilja göra är att ta steget till A900 om nått skulle göras alls...

Sedan rent personligen så tror jag Sony såsom andra inom alla branscher bromsat in en del nu då krisen slog till.... Hade den inte kommit hade nog redan mer skett överallt inom alla områden..

Utan snack vore nytt roligt att se ... Men känns lite som att skulle en ersättare komma till A700 så är det nog mer extrasaker som kommer komma såsom filmande och liknande för mig ej nödvändiga saker.... Och enbart lite bättre isoförmåga är inget jag skulle direkt få nån kick utav även om testare och pixelonanisterna fick nått att tramsa om..

Däremot om Sony tog ner FF till seminivån via en billigare FF A700 . Eller införde justering av objektivfokus.. Sådant vore kul bra saker...

Filmande säljer däremot kameror.......

Så "nytt" är nog lite avtrubbat då andra märken redan visat vad det nya är.. Dvs Filmande....... resten verkar ju mest vara omdesign i stort mestadelen... Och en redesignad filmande A700 behövs inte för min del.. Den eeee rätt bra som den är...

men en A900 vore mumms...

Nu får du berätta Torbjörn, jag tycker jag känner i ryggmärgen att du inte är riktigt nöjd med A700, det är någonting som klämmer dig, berätta vad du inte är nöjd med. Dina åsikter är ofta jordnära och betyder en del. Mvh. /Bengt.

inte nöjd?? Nu förstår jag inte...

Uttryck som kameran är okej, A300 tar lika bra bilder, försöker lära mig Raw,för att få bättre bilder. Sådana saker, jag har gott läsminne om det många skriver. Men det betyder inte att jag tror att du är jätte missnöjd, tvärtom, kameran har stora förtjänster, bara en känsla jag fick. tycker annars det är bra att påtala eventuella brister. Men glöm bort min fråga, jag fick nog helt fel vibbar denna gång. Ha en trevlig dag Torbjörn. / Bengt.

Det känns så skönt att de inte vräker ut modeller. Nästan som när jag bara hade min D7D o kunde sitta nöjd, det var ju ändå toppmodellen av det fabrikatet... Istället för att jaga kamerahus så satsar jag på roliga objektiv. Husen kommer, var så säker. Fota o var glad undertiden!

Testade mitt 100/2,8 Makro 1:1 på en promenad häromdagen, handhållet http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/1760707.htm?set=mp nog duger det o nog duger A700 :)

Senast ändrad:
Tycker att Sony behöver spotta ut ännu mer optik, gärna FF, det gör absolut ingenting...

All gammal Minoltaoptik är FF :)

Sony är inga nybörjare, de var först med AF och en massa annat. Glöm aldrig att deras systemkameror emanerar från Minolta, det kanske mest innovativa kameraföretaget under många decennier.

Uttryck som kameran är okej, A300 tar lika bra bilder, försöker lära mig Raw,för att få bättre bilder. Sådana saker, jag har gott läsminne om det många skriver. Men det betyder inte att jag tror att du är jätte missnöjd, tvärtom, kameran har stora förtjänster, bara en känsla jag fick. tycker annars det är bra att påtala eventuella brister. Men glöm bort min fråga, jag fick nog helt fel vibbar denna gång. Ha en trevlig dag Torbjörn. / Bengt.

Hehe.. Då förstår jag....

Ja vad säger man.. Jag anser inte heller en Canon 5D gjorde så makalöst mycke mer än lite bättre isoförmåga än A300.. Thats it liksom... Så varför skriva med större ord än nödvändigt om A700 som inte heller direkt ger nått mer i själva bilderna ..? Och varför och hur det kan bli så är nog för att A300 var /är en bra kamera helt enkelt bara den fick ett hyfsat objektiv påmonterat..

Sedan är mitt sätt alltid i stort sett att skriva lite flytande typ ..
"Rätt ok".. "Funkar hyfsat"
Och varför jag gör så är för inom en del områden har jag märkt att mina ord kan läsas "för exakt" .. .. Ord ger för stor inpact om jag använder mer kalla det riktad exakt ordform ..

Så man har blivit en försiktig general kan man säga...Men även att det är min stil helt enkelt...Så jag har turen att den stilen fallar sig naturligt och inte behövs läras in...

Men du vann respekt hos mig för din kunskap samt erfarenhet du besitter att faktiskt läsa folk samt se bakom orden...och inte bara gå på exakt det som skrivs.. För man kan ju faktiskt säga din notering stämmer på sätt o vis.. Men då omvänt att jag var så förbaskat nöjd med A300. och att nu A700 ger det mer förväntade i den nivån..Snabbare ... större ... lite mer grejer i varje programerbart program osv.. Men allt sådant kunde ju A300 redan...

Detta är nog också skälet till att sony bantat ur startserien lite numera... För startserien konkurerade med Sonys egna Semi... Jag har kallat Sonys instegare för rena rama 2/3 dels semikameror.. Och detta var dom anser jag fortfarande i den serien A300 kom ifrån...

och ingen instegskamera än idag kan mäta sig med dessa A200 A300 A350.. Dom är helt enkelt för mycket kamera för sitt eget märkes bästa...

:)

All gammal Minoltaoptik är FF :)

Sony är inga nybörjare, de var först med AF och en massa annat. Glöm aldrig att deras systemkameror emanerar från Minolta, det kanske mest innovativa kameraföretaget under många decennier.

Nja, alla Minolta´s gluggar var ju inte FF, titta bara på DT 18-70 ;)
Men du skrev ju också "gammal Minoltaoptik", så där är det rätt :p

Men jag tycket fortfarande att Sony behöver producera mer ny optik!

Nja, alla Minolta´s gluggar var ju inte FF, titta bara på DT 18-70 ;)
Men du skrev ju också "gammal Minoltaoptik", så där är det rätt :p

Men jag tycket fortfarande att Sony behöver producera mer ny optik!

Vad saknar du för objektiv? Mig veterligen köpte du intet ett ända objektiv i stället för ditt medföljande kitobjektiv till din A200 du hade. Så du fick aldrig ens "upptäcka" din A200ás kapasitet den har ens..... Ändå saknas det anser du...
Jag anser mig inte vara förmer än dig Ponisch. Så missförstå mig inte nu.. Men jag saknar då rakt intet ifråga om objektiv.. Allt jag kan tänka mig finns där... Bara beställa och handla.. Sony - sigma - tamron - Carl Z...samt beg Minoltaglas. MM

Och. Jämförbara objektiv med Canon 70-200 är ju också bara beställa om du bara har pengarna att betala det med... Inga problem alls..

Tamron 70-200 2,8 finns ju direkt på ditt utlämningsställe nån dag efter beställning och betalning....
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=T70200S

Så vad saknar du?

Samt hur menar du att Sony kan "komma vidare" (mina ord) via sattsa krafterna på att märka massa objektiv med Sonylogga då dom redan finns att tillgå inom tredjeparts? I stället för sattsa på bygga ut kamerahusen så dom finns i alla segment som första grej...

Att Canon samt Nikon måste bygga egna gluggar kan ju även ha en grund i att dom har ju ingen stabilisering i husen..I vissa fall inte ens af motorer i husen ..

Så skall dom få /ha denna funktion tvingas dom ju bygga egna gluggar rätt givet om andra inte gör det..Vilket dom inte gör i någon större utsträckning. Kan ju vara tänkvärt att ta in i resonemanget kanske...

Att enbart utgå såsom så ofta skribenter gör ifrån dom två märkena Canon och Nikon och göra detta utan tänka in systemskillnaderna som föreligger är ett sätt att effektivt "ta bort" andras fördelar.. Samt varför märken aggerar olika i tex objektivfrågan...och varför tex Sony före allt annat tar kamerahusfrågan som första prio ihop med mer prosegmentet inom objektiv..

Allt annat finns ju att tillgå redan och skulle enbart vara korkat att sattsa på först...

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto