Annons

Inhandlande av objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

CCS

Aktiv medlem
Låt mig klargöra lite:
Jag går för närvarande sista året på gymnasiet, nv-inriktning. Detta medför att min ekonomi inte tillåter något mer än ett budgetobjektiv. Det jag har och röra mig med är ungefär 950 kr per månad, som utgörs av det enormt saftiga studiebidraget.
Viss ekonomisk sponsring går att få från min, i sin ungdom och nu återväckta, fotointresserade pappa.

I våras köpte jag mig en 300v med ett tillhörande 28-105 DC-objektiv för 2500:-. En bra affär. Allt var helt oanvänt. Hade tidigare brukat min fars 70-talsklenod i något halvår. Dock drog film- och framkallningskostnaderna iväg något oerhört och efter några månaders fotograferande inhandlade jag en d30 för att slippa just de avgifterna. Tilläggas bör att jag kände stort behov av att kunna digitalisera de bilder jag tagit.

Nu är det återigen dags för ett inköp. Nämligen ett objektiv runt 70-300 mm.
Den stora frågan är då vilket objektiv jag ska välja. Prisklass runt 3000 kan tänkas.
Expert säljer ut Sigmas Af 70-300/4,0-5,6 Dl Macro för 1.695:-.
Klart billigt.

En annan fundering är Tamrons AF 28-300/3,5-6,3 XR Aspherical. Skulle detta kunna ersätta mitt andra objektiv? Har en spekulant på min 300v som kan tänkas köpa huset med 28-105 för samma pris som jag köpte den för.

Lämna era funderingar på vad jag borde inhandla.
/Mattias

Varför inte sätta ut en köpesannons på fotosidan för någon lämplig telezoom med ett maxpris efter din budget? Finns säkert många linser i 70-300 klassen liggande efter att ägarna uppgraderat som de kan tänka sig att sälja billigt. Sen kunde du byta ditt 28-105 mot en begagnad vidvinkelzoom, tex en Tokina 19/20-35 eller ev. en Cosina/Soligor om du hittar en riktigt billigt.

Köp inte ett nytt sådant.

Kvalitén är inte den bästa och om du fastnat för foto så kommer du säkert att byta ut det med tiden, leta upp ett beg. förr eller senare så hittar du ett.

kolla www.annonsguiden.nu eller tyska e-bay.

"Inhandlande av objektiv"...Söktips!!!

Erik Schalin...Dagens("RÅ-")projicering: "DU har precis sett till att M-i-n-a pengar försvinner ÄNNU snabbare"...
Mvh: en leende&småskrattande Stefan S

"Inhandlande av objektiv/söktips"...

Erik Schalin! Har precis sett ett Pentax AF Zoom 25o-6oo 5,6IF till salu för 45oo:-, vid snabb affär...Personn:r bortsmärglat med Dremelmaskin, behöver pengar NU!!!, står det i annonsen...
Nej, NU, "blåljög" Jag...skulle för övrigt ICKE köpa NÅ'T som Jag kunde/k-a-n misstänka va' stulet...Men, visst HAR Jag humor???
"Annonsguiden" är en helt NY "bekantskap" för Mej och Jag a-n-a-r att FRAMLEDES ÄR det "läge att handla" där...
JÄTTESTORT TACK för tipset beträffande siten!!!
Mvh: Stefan S

Canon har tre stycken 75-300 i sitt sortiment. Cyberphoto tar 1995kr för ett Canon EF 75-300/4-5,6 III DC och 3024kr för Canon EF 75-300/4-5,6 III USM.

Annars kan du ju alltid titta på Tyskland och www.technikdirekt.de de tar 230 EUR för ett Canon EF 75-300/4-5,6 III DC och 249 EUR för ett Canon EF 75-300/4-5,6 III USM plus 17,50 EUR i frakt.

ANNONS
Götaplatsens Foto