Annons

Instuktionsbok till Hasselblad 500C

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Stener

Aktiv medlem
Har letat efter en instuktionsbok till Hasselblads 500C på nätet men jag har inte kunnat finna någon, någon som har en idé om vad jag kan finna en??

Jodå, jag har den och har scannat av valda delar (stora filer dock). Jag har också skickat den till en annan lycklig människa (= Hasselbladsägare) men vissa sidor var det problem med tydligen - jag fick dem i retur.....?????!!
Är det något speciellt du funderar kring så kan jag sända bild på de sidorna. Är det blixtsynken (mycket vanlig fråga) så är svaret: Använd inte synknippeln på kamerahuset, endast den på objektivet(objektiven). Den på huset är för en lamptyp som numera är utgången, synkar på husets bakre filmskyddsluckor och fungerar inte med moderna blixtar eftersom de skall tända blixten "i förväg".
Us

Hej.
Jag äger inte en hasselblad men eftersom jag samlar på fotoprylar har jag en utmärkt Svensk kopia av en manual till hasselblad 500c.Om du vill så skickar jag den till dig så du kan kopiera den men du får skicka tillbaks den man vet aldrig när jag har en kamera samlingen.Hör av dig med adressen Mvh Leo.

ANNONS
Götaplatsens Foto