Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Intervision Malmö, Ockerpriser

Produkter
(logga in för att koppla)

-Dino-

Medlem
Hej!

Fick precis ett kostnadsförslag från Intervision i Malmö på en rengöring av ett 24-105mm Canonobjektiv. 1875kr!

För ett tag sedan tappade jag mitt Canon 50mm 1.4 i golvet och fick även då ett kostnadsförslag på reparation av Intervision i Malmö. 3200kr (Objektivet kostade ca 4000 nytt) I detta fallet ifrågasatte jag kostnadsförslaget och kontaktade Canon som tyckte det lät märkligt. Canon tog tillbaka objektivet och jag fick ett förslag från dem istället på reparation som slutade på ca 1200 kr.

I båda dessa fallen har jag lämnat in prylarna på Canon RCC i Göteborg och Canon har i sin tur skickat dem vidare. Jag vill bara varna alla som lämnar in saker på Canon RCC, se till att de INTE skickas vidare till Intervision som tar ut vansinniga ockerpriser på sina reparationer.

ANNONS
Götaplatsens Foto