ACfotoamatör
Aktiv medlem
Jag har precis börjat att prova mig fram med IR-fotografering. Jag har provat lite med våglängderna 720 och 760. Nu vill jag kunna bearbeta dem så jag får fram en snygg bild i slutändan. Jag har tagit bilderna i RAW-format, så jag kan använda Camera RAW när jag ställer in vitbalansen. Jag har dock ingen aning om vilka inställningar som eventuellt kan passa att göra.
Finns det någon här som kan och vill förklara för mig? Åtminstone något så när hur jag skall göra.
Jag hittade en instruktion här på nätet som var avsedd för Ps CS4 och den stämde till viss del, men långt ifrån helt, så jag kunde inte följa instruktionen tyvärr. Jag har Elements 10 och önskar få en instruktion om hur jag går tillväga i det programmet.
Tackar på förhand!
/Ann-Charlotte
Finns det någon här som kan och vill förklara för mig? Åtminstone något så när hur jag skall göra.
Jag hittade en instruktion här på nätet som var avsedd för Ps CS4 och den stämde till viss del, men långt ifrån helt, så jag kunde inte följa instruktionen tyvärr. Jag har Elements 10 och önskar få en instruktion om hur jag går tillväga i det programmet.
Tackar på förhand!
/Ann-Charlotte