Annons

*ist D - hmmmm

Produkter
(logga in för att koppla)

julgus

Aktiv medlem
Hej

(senaste Foto)

nu lanserar Pentax *ist D via annonser med lättklädda kvinnor.. "en perfekt kropp med alla tillbehör" "förföriskt enkel att använda" en påklädd man o en kvinna som klär av sig....jesses... liknar mest en tysk bildelskatalog... vad har hänt med anrika Pentax.....

snygg tjej förvisso men som reklam på det sättet...

ett bottennapp..... i mina ögon... särskilt som kanske denna kamera passar kvinnor bättre än många andra pga sin storlek....

De lyckas iallafall få uppmärksamhet.. först namnet, sedan annonsutformningen.. dock är ingen av dem i positiv bemärkelse i mina ögon..

Mvh
Johan
PS:Någon som har sett testbilder i fullformat än... någon oberoende test?

En bra produkt säljer på sina egna egenskaper utan att jag ska lockas av något annat.

En typisk bilannons från förr....

Funderar på om det är kameran eller kvinnan som åsyftas i annonsen?

Och ett test här:

http://kmp.bdimitrov.de/ [/B][/QUOTE]

Framgår med all tydlighet att *istD på en mängd områden ligger steget efter 10D.

Släpper man en helt ny kamera går det inte för sig att en så viktig funktion som AF står konkurrenterna efter.

Just AF tycks vara ett problem för Pentax. Såg en utvärdering av helt nya *ist film i FOTO. Även här får Pentax "tummen ner" för en långsammare och mer osäker AF jämfört med EOS 300V och Dynax 5. Detta trots att kameran är rykande färsk och kostar 25% mer.

Denna typ av reklam funkade nog en gång i tiden. I dag däremot tror jag de flesta associerar till en svag produkt.

Ja som pentaxägare blir man dessutom lite besviken. Har sett fram mot denna första digitala systemkamera från pentax, men som det ser ut nu väljer jag att spara dom pengarna för att helt byta märke längre fram. Det är bara och inse att Pentax inte hänger med de andra kameratillverkarna på det området.

ANNONS
Götaplatsens Foto