Annons

Ixus 300HS

Produkter
(logga in för att koppla)

Rogerber

Aktiv medlem
Igår blev det en beställning på den senaste Ixus:en. Jag har sedan tidigare en 40D, men vill ha en lättare att kunna plocka med närsom. Ska bli intressant och se hur bilderna blir från denna pytte. Det verkar lovande dock. Någon fler som tänker prova denna? Specarna pekar på en kompetent kamera för storlek och pris (3990kr från CyberPhoto). Får vänta tills i början på juni innan den kommer till pappa :)

Man undrar om HS blir standard även i EOS framöver.... Tekniken är heltklart intressant om den fungerar som avsett.

Jag ska köpa kompakt kamera.
Hittade Canon ixus 300 hs igår och den verkar helt klart intressant.

Frågan är om det är stor skillnad i bild kvalité mellan ixus 120 och ixus 300 hs? Skiljer ändå 2000 kr!!

Jag ska köpa kompakt kamera.
Hittade Canon ixus 300 hs igår och den verkar helt klart intressant.

Frågan är om det är stor skillnad i bild kvalité mellan ixus 120 och ixus 300 hs? Skiljer ändå 2000 kr!!

1 steg ljusare optik, CMOS sensor och manuella inställningar är ju rätt mycket värd.
Verkar vara rätt hyfsad även vid 1600 ISO på cyberpfotos test.

Men jag ser inte bildstabilisering och det har den billigare varianten.
redigeras:
Jo, även 300 har bildstab.

Jo, jag tro 300 är ett bättre köp. (trots 3999 kr)

1 steg ljusare optik, CMOS sensor och manuella inställningar är ju rätt mycket värd.
Verkar vara rätt hyfsad även vid 1600 ISO på cyberpfotos test.

Men jag ser inte bildstabilisering och det har den billigare varianten.
redigeras:
Jo, även 300 har bildstab.

Jo, jag tro 300 är ett bättre köp. (trots 3999 kr)

Det lilla jag har hunnit testa min nya, så kan jag säga att den är seriös. Jag kommer inte säga att Ixus är leksaker i fortsättningen. Denna har kvalitet på bilderna. Dyr, ja, men bra! Dock ska PowerShot S90 ge marginellt bättre bilder.

Köpte en ixus 300 igår på MediaMarkt för 3300:- den verkar vara ett bra köp, har haft en ixus 850 innan som jag varit helt nöjd med, men det har fommit in skräp på sensorn.

ANNONS
Götaplatsens Foto