Annons

Jag kan inte längre rodda resor och kurser via fotosidan.

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag har under våren ägnat mig åt att praktiskt fixa ihop olika fotokurser för er på fotosidan. Jag har också ordnat resor till Landsort och Öland.

Av olika skäl kan jag inte fullfölja kurserna under hösten . Inte heller resorna till resorna till Höga Kusten och Västkusten

Orsakerna är flera.

En negativ orsak finns:
Jag har på senare tid blivit betraktad som en proffesionell institution. Folk mailar mig och ställer krav på det ena och det andra. Jag har jobbat med detta helt frivilligt utan vinning bara för att göra något kul, men när jag får krav på mig som om jag vore en kombinerad resebyrå och kursadministration känns det inte ok för mig.

De positiva orsakerna är dessbättre två:
Jag har fått kontakt med en kvinna via fotosidan som jag vill ägna så mycket tid jag kan. Jag vill utvecka den relationen, vilket kräver engagemang tidsmässigt. Berörd kvinna vet vem hon är :)

Jag har fått erbjudanden om att sälja, hyra ut och ställa ut bilder. Jag vill lägga lite energi i att göra det på bästa sätt. Många av oss finns här på fs för att se hur långt vi kan komma inom foto, och jag vill rent egotrippat lägga energi i att fixa dessa erbjudanden så bra jag kan.

Jag kommer försöka ragga folk som kan fullfölja jobbet med resorna och kurserna.

Jag får med tiden överge mitt användarnamn och kalla mig Janne, om det inte vore upptaget, men Arleklint är ju ledigt ;)
 
Senast ändrad:

Brejdol

Aktiv medlem
Tråkigt, men fullt förståeligt. Dessutom tycker jag att det är helt rätt att dra i bromsen i tid; det är ju din tid du investerat i bl.a. min och andras vidareutbildning inom foto.
 

zappafan

Aktiv medlem
Jag skulle bara vilja säga grattis till dig Janne.

Att hitta kärleken är väl det bästa man kan finna här i livet.
Och bry dig inte så mycket om resorna, de fixar sig säkert.

Apropå "proffesionell institution":
Jag blir sannerligen full i skratt, måste jag erkänna.
Tycker nog att det säger mer om en del av användarna av dessa sidor än själva personen Janne.

Så kämpa vidare med det du vill.
Än en gång grattis.
 

camag

Aktiv medlem
GRATTIS!

Vad roligt för dej Janne att du hittat en kvinna att ägna dej åt!
Det låter jättebra tycker jag!
Synd bara att vi inte fick ordnat den där resan till Ramsvikslandet ihop!
Lycka till!

/Cattis
 

Arne S

Aktiv medlem
Hoppas att du ändå kan fortsätta vara aktiv här på sidan, dina kloka och konstruktiva kommentarer behövs!

Och varför skulle du överge ditt användarnamn? Ingen annan kan ju ändå ha det, det vore som om någon i MODO skulle spela i tröja nr 21... Behåll ditt användarnamn så att folk känner igen sig!!

/Arne
 

Martin F

Aktiv medlem
Tycker att du gör helt rätt. Folk som bara gapar om att de ska få allting serverat kan gott behöva fixa lite själva ibland. Sedan är det ju inte helt fel att hitta någon man tycker om.
 

Söderlund

Aktiv medlem
Hustomten skrev:
En negativ orsak finns:
Jag har på senare tid blivit betraktad som en proffesionell institution. Folk mailar mig och ställer krav på det ena och det andra. Jag har jobbat med detta helt frivilligt utan vinning bara för att göra något kul, men när jag får krav på mig som om jag vore en kombinerad resebyrå och kursadministration känns det inte ok för mig.
Det är ju för jäkla tråkigt att det skall behöva bli så. Kan inte folk bara ta det för vad det är? :(

Hustomten skrev:
De positiva orsakerna är dessbättre två:
Jag har fått kontakt med en kvinna via fotosidan som jag vill ägna så mycket tid jag kan. Jag vill utvecka den relationen, vilket kräver engagemang tidsmässigt. Berörd kvinna vet vem hon är :)

Jag har fått erbjudanden om att sälja, hyra ut och ställa ut bilder. Jag vill lägga lite energi i att göra det på bästa sätt. Många av oss finns här på fs för att se hur långt vi kan komma inom foto, och jag vill rent egotrippat lägga energi i att fixa dessa erbjudanden så bra jag kan.

Jag kommer försöka ragga folk som kan fullfölja jobbet med resorna och kurserna.

Jag får med tiden överge mitt användarnamn och kalla mig Janne, om det inte vore upptaget, men Arleklint är ju ledigt ;)
Kvinnan ifråga vet väl de flesta vem det är, eller? :)

Och tillslut, Grattis till er båda! :)
 

gors

Aktiv medlem
Lycka till Janne.

Jag är säker på att ditt ideella jobb här kommer att bli ihågkommet i många år framöver.
 

Arleklint

Aktiv medlem
Jag kommer definitivt inte lämna fs, jag kommer bara sluta fixa resor och kurser.

Jag kommer heller inte överger MFS! Där vill jag se hela FS en dag, men Globen räcker ju inte :( Det får väl bli Scandinavium :)
 

joakim_hansson

Aktiv medlem
Bra att du drar i handbromsen Janne, förstår dig fullt ut.
Skulle vilja passa på att tacka för de kurser du hållt i / fixat med. Har gått allihop och jag tycker det har varit väldigt givande :)

Lycka till med dina nya projekt!
 

Arne S

Aktiv medlem
Gött att höra!

Hustomten skrev:
Jag kommer definitivt inte lämna fs, jag kommer bara sluta fixa resor och kurser.

Jag kommer heller inte överger MFS! Där vill jag se hela FS en dag, men Globen räcker ju inte :( Det får väl bli Scandinavium :)

Då återstår det bara en bekräftelse på att du behåller ditt användarnamn... ;) ;)

Eftersom jag är lite oinvigd på alla förkortningar skulle jag vilja veta vad MFS står för. Någon?
 

Johan Ringblom

Aktiv medlem
MFS står för (lite skämtsamt) för Mosebacke fotografiska sällskap. Dvs alla som är medlemmar här på FS är välkomna att deltaga i div aktiviteter som ordnas och en gång i månaden träffas vi på St Patricks bar på Södermalm i Stockholm och bara umgås helt enkelt :)

Den 12 september kan man följa med till Täby galopp!

http://www.fotosidan.se/events/book.htm?event=47

och den 13 träffas vi på St Patrics!

http://www.fotosidan.se/events/book.htm?event=45

Kostar ingenting utan enda kravet är att du är medlem här på Fotosidan.

/Johan Ringblom
 

Arleklint

Aktiv medlem
Arne:

Mosebacke Fotografiska Sällskap

"Hustomten" bör ju den kallas som ordnar praktiska saker här på fs. Om jag nu slutar med det så står ju användarnamnet till förfogande.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Janne, fotosidans redaktion tackar för ditt engagemang och har full förståelse för anledningen att du viker ner dig! Fotosidan kommer verka for att det blir ett fortsatt kursutbud under hösten! Håll utkik och kanske redaktionen även kan hjälpa till att att "avsluta" det som påbörjats.

Janne, jag ändrar ditt namn till Arleklint så länge. Hör av dig om det inte är ok.
 

Arleklint

Aktiv medlem
Tack! Det är ok för mig

Just detta med kurser som är så billiga att alla - oavsett ekonomiska tillgångar - har möjlighet att komma in i foto och vidareutveckla sig brinner jag för. Om detta kan fortsätta tror jag fotosidan har jättestora möjligheter att bli nått ännu större än vad man är idag.

Om man tar tillvara alla dom underbara människor på fs som är beredda att ställa upp idéellt finns möjlighet att sprida fotokunskap på alla kunskapsnivåer och i alla åldersskikt.

Jag är glad om fotosidan fortsätter med kurserna - och resorna i samma anda - men gör dom billiga. Satsa på bredd! Inte på elit!

Den kurser vi ordnat har haft en enorm rusning. Vi har kunnat ta emot kanske 10% av alla intressenter. Se potentialen i konceptet!
 
Senast ändrad:

Chrillan04

Aktiv medlem
Janne

Tack för ditt stora engagemang och lycka till med allt det "andra". Jag antar att jag får se ditt "nick" i en och annan diskussion i framtiden, det ser jag fram emot.
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Janne!
Du har varit makalöst bra på att ordna så att alla dessa kurser blivit av. Jag har hunnit vara med på de flesta av dem under vårkanten. Det har varit Fototeknik 1 och 2 med teori och praktik, det har varit bildseende, kvälls- och nattfoto samt macrofoto som jag förstått att du gillar bäst.
Jag vill påstå att dessa kurser verkligen har gett mig de grundläggande kunskaper som jag tidigare känt saknades. Ett STORT fotointresse har jag fått på senaste tiden. Utan fotosidan hade jag aldrig varit i den situationen. Självklart så ska vi också komma ihåg alla dessa fantastiska lärare vi haft på de olika kursmomenten.

Lycka till Janne, och ha en trevlig helg!
 
Senast ändrad:
ANNONS