Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Känner någon igen bilden?

Produkter
(logga in för att koppla)

timeUnit

Aktiv medlem
Hej!

Den här bilden står i min studio. Den fanns där när jag flyttade in och jag vet inte vem som tagit den. Det är en fiberpapperskopia tror jag, det är i alla fall inget traditionellt tryck då det saknar raster helt och hållet, och pappret känns tjockt. Det är monterat på en masonitskiva och mäter ca 35 x 50 cm.

Jag är nyfiken på om någon känner igen bilden och kan berätta något om den eller fotografen.

Tack!

Bilagor

• IMG_0163_mini.jpg
    IMG_0163_mini.jpg
    58.6 KB · Visningar: 414
Verkar vara ur "Vännerna från Place Blanche" av Christer Strömholm. Googla på det så får du massor av träffar

Tack,

det har du banne mig rätt i. Jag hade på känn att det var något av lite extraordinär kvalitet, det är en jäkla fin bild. Lokalen jag har min studio i har varit replokal, festlokal, bostad, teater och jag vet inte vad så det är rätt fint att bilden har fått leva kvar i såpass fint skick (med tanke på omständigheterna). Vore kul att få den identifierad av någon kännare.

ANNONS
Götaplatsens Foto