Annons

Köpa CS4

Produkter
(logga in för att koppla)

PerLars

Aktiv medlem
Hej!

Photoshop CS4 tillsalu, hur kollar jag att CS4 är äkta att allt är ok att använda i svergie.
Kan man kolla innan installation?
Adobe kanske eller på något annat sätt.

Hjälp mig.

Per

Nytt

Helt nytt köpt i maj.
Kan man kolla på något sätt att det ät äkta. Kommer att träffa personen i morgon torsdag då jag även kan se paketet som skall vara oöppnat.
Om jag installerar det på plats och allt verkar ok vad kan vara fel??

/Per

Du får alltså varken köpa en begagnad studentversion eller köpa genom en student. Den som köper en studentlicens är den enda som får använda den.

Självklart ska du inte oroa ihjäl dig. Men det har förekommit en hel del riktigt skickligt piratade Photoshop till salu. De ser precis ut som vanliga och fungerar perfekt, box och allt. När du sedan ska uppdatera till CS5 så går det inte.

Men, de säljs ju inte som begagnade utan som nya.

Kanske ska tillägga att du måste kräva att säljaren avaktiverar kopian på sin dator.

Ett sätt att testa är ju att betala en tredjedel och få serienumret skickat till dig. Så aktiverar du det på din dator med testversionen av Photoshop. Om allt fungerar så betalar du resten och får boxen. Så tar ni båda lite risk, inte bara du.

Utan PS

Det blev inget köp. Han kunde inte visa kvitto och var inte intresserad att bevisa äktheten.
Det blir till att köpa ett äkta äkta så är problemen mindre.

Tack för alla råd det har hjälpt mig att ställa krav på säljaren.

/Per

ANNONS
Götaplatsens Foto