Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Kamerarem till 10D...
- Trådstartare Linmajon
- Start datum
bjanha
Aktiv medlem
Har du kikat på handlovsremmen Canon E1? Ser lite märklig ut på bild men den ser ut som de som brukar sitta på videokameror.
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=714519
hakanv
Aktiv medlem
Linmajon skrev:
...som ska vara perfekt för kamera med handgrepp och en 17-40/4L. Medföljande rem har OK bredd över axeln men är lite sladdrig plus att jag inte gillar den vita texten.
Förslag på vad jag kan köpa och var? Kanske på fotomässan nästa vecka??
Fick detta svar från Christer Lindh på ett mail till Fotosidan angående profilprylar så som kepsar m.m.:
"Som du ser har vi nyligen uppdaterat loggan och fundrar nu på vilka profilprylar vi skall ha.
En kamerarem tex är troligen på G, och intresse för keps verkar finnas så det blir nog det också."
Kanske kan vara värt att vänta på!?
/Håkan
mrelbe
Avslutat medlemskap
Jag har en såndär handlovsrem, men jag får det inte att fungera riktigt bra eftersom när handen "tas ut" så följer luckan över CF-kortet med och öppnar sig. Och det kan ske när jag bär kameran genom att "ta om greppet" om ni förstår vad jag menar. Så den remmen har åkt av.bjanha skrev:
Har du kikat på handlovsremmen Canon E1?
Apropå den vanliga remmen som följer med kameran så tyckte även jag först att den verkade sladdrig, så jag bytte till min riktigt gamla men fräcka och breda Canon-rem. Men efter att vertikalgreppet åkte på så var det inte så fräckt längre med den breda, feta, remmen, utan jag förstår nu varför orginalremmen ser ut som den gör. Den är helt enkelt inte ivägen vid själva fotandet, därför är den smal, smal nedertill vid kamerafästet, och jag gillar det nu väldigt mycket.
Smirre
Aktiv medlem
Ett alternativ som är väldigt populärt i staterna är OP/tech som säljs av A&T Phototech, kolla länkar/detaljister för länk till deras hemsida.
Northern Star
Aktiv medlem
Tyckte orginalremmen var superdålig.
Min har gått av nu 2ggn, så jag har fått korta ner remmen varje gång det hänt.
Nu börjar den brista för tredje ggn;(
Ngn som vet om Domke har kameraremmar?
Ngn som vet om Domke har kameraremmar?
Melker Humala
Aktiv medlem
Yes Jag har en optech kamera rem och F4 med 80-200 2.8 känns som halva vikten på axeln. Mycket bra rem i neoprene som fjädrar. kostar dock runt 300:- men det var det värt.
M
M
Linmajon
Aktiv medlem
Va?? Hur lyckas du slita av den? Går den av helt är det ju lika med total katastrof (DYRT!!)...Northern Star skrev:
Ralph L
Aktiv medlem
bjanha skrev:
Har du kikat på handlovsremmen Canon E1? Ser lite märklig ut på bild men den ser ut som de som brukar sitta på videokameror.
Jag har en sån och kan inte tänka mig nån annan! Grymt skön helt enkelt. Jag har inte haft några bekymmer med att man råkar öppna minneskortsluckan.
Northern Star
Aktiv medlem
Va?? Hur lyckas du slita av den? Går den av helt är det ju lika med total katastrof (DYRT!!)...
Jag upptäckt det alla gångerna precis innan de gått av, det har varit ngn liten räddande tråd kvar på kameraremmen.
Så det har bara varit att "höja" den & rycka bort den "avgnagade" biten.
Varje gång har det varit vid kamerahänklarna.
Så nu skall jag leta efter domke bandet