Annons

Kamerarem till 10D...

Produkter
(logga in för att koppla)

Linmajon

Aktiv medlem
...som ska vara perfekt för kamera med handgrepp och en 17-40/4L. Medföljande rem har OK bredd över axeln men är lite sladdrig plus att jag inte gillar den vita texten.
Förslag på vad jag kan köpa och var? Kanske på fotomässan nästa vecka??

Linmajon skrev:
...som ska vara perfekt för kamera med handgrepp och en 17-40/4L. Medföljande rem har OK bredd över axeln men är lite sladdrig plus att jag inte gillar den vita texten.
Förslag på vad jag kan köpa och var? Kanske på fotomässan nästa vecka??

Fick detta svar från Christer Lindh på ett mail till Fotosidan angående profilprylar så som kepsar m.m.:

"Som du ser har vi nyligen uppdaterat loggan och fundrar nu på vilka profilprylar vi skall ha.
En kamerarem tex är troligen på G, och intresse för keps verkar finnas så det blir nog det också."

Kanske kan vara värt att vänta på!?

/Håkan

bjanha skrev:
Har du kikat på handlovsremmen Canon E1?
Jag har en såndär handlovsrem, men jag får det inte att fungera riktigt bra eftersom när handen "tas ut" så följer luckan över CF-kortet med och öppnar sig. Och det kan ske när jag bär kameran genom att "ta om greppet" om ni förstår vad jag menar. Så den remmen har åkt av.

Apropå den vanliga remmen som följer med kameran så tyckte även jag först att den verkade sladdrig, så jag bytte till min riktigt gamla men fräcka och breda Canon-rem. Men efter att vertikalgreppet åkte på så var det inte så fräckt längre med den breda, feta, remmen, utan jag förstår nu varför orginalremmen ser ut som den gör. Den är helt enkelt inte ivägen vid själva fotandet, därför är den smal, smal nedertill vid kamerafästet, och jag gillar det nu väldigt mycket.

Ett alternativ som är väldigt populärt i staterna är OP/tech som säljs av A&T Phototech, kolla länkar/detaljister för länk till deras hemsida.

Säger Jerker som går i väntans tider nu när första 1D mkII har landat i Australien och Nya Zeeland....... :)

Tyckte orginalremmen var superdålig.
Min har gått av nu 2ggn, så jag har fått korta ner remmen varje gång det hänt.
Nu börjar den brista för tredje ggn;(

Ngn som vet om Domke har kameraremmar?

Yes Jag har en optech kamera rem och F4 med 80-200 2.8 känns som halva vikten på axeln. Mycket bra rem i neoprene som fjädrar. kostar dock runt 300:- men det var det värt.

M

Jag använder Tamrac remmar och är helnöjd ,dock

inte "slangbellemodellerna" då jag inte kan med att kameran nästan gungar ner till backen..
finns i ett otal varianter, även "fjädrande"

/GF

Northern Star skrev:
Min har gått av nu 2ggn, så jag har fått korta ner remmen varje gång det hänt.
Nu börjar den brista för tredje ggn;(
Va?? Hur lyckas du slita av den? Går den av helt är det ju lika med total katastrof (DYRT!!)...

Va?? Hur lyckas du slita av den? Går den av helt är det ju lika med total katastrof (DYRT!!)...

Jag upptäckt det alla gångerna precis innan de gått av, det har varit ngn liten räddande tråd kvar på kameraremmen.
Så det har bara varit att "höja" den & rycka bort den "avgnagade" biten.

Varje gång har det varit vid kamerahänklarna.
Så nu skall jag leta efter domke bandet;)

ANNONS
Götaplatsens Foto