Annons

Katalogisering DVD/CD

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars S

Aktiv medlem
Behöver ett brännarprogram som också lägger upp en katalog över filerna och har en sökfunktion så att man kan hitta på vilken CD/DVD en viss bild ligger. Kan kanske också vara två program, brännare + katalog.

Har något ett tips?

Tackar på förhand, Lars S
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag använder Cathy. Helt renrakat från allt vad finesser heter, men ruskigt snabbt och bra på vad det gör. Inga tumnaglar, inget grävande i komprimerade filer, enbart indexering av filnamn. Det kräver ingen installation så man kan förvara programfilen tillsammans med arkivfilerna och använda den direkt därifrån efter t ex återställning av backup vid datorbyte.
 

tozz

Avslutat medlemskap
Jag kör med Broken Cross.
http://bcdm.broken-cross.com
Tröttnade på Where-Is-It som jag anser vara bloat och slött, detta gör allt jag behöver och lite till.
Screenshots på hemsidan är inte helt rättvisande då man lätt plockar bort den onödiga toolbaren och "web-viewn".
 

62174

Avslutat medlemskap
Testa Google Desktop!

Borde inte Google Desktop med sitt nya tillägg för flyttbara diskar vara bra här? Jag gjorde ett snabbt test med en CD som hade hundratals bilder. Indexeringen gick på ett par sekunder.

Sedan sökte jag efter en viss fil med namn och då hittade Google Desktop alla de platser där filen finns, på noll-tid. Ingen tid alls. En tumnagel visades också. Men man måste väl döpa sina CD:ar förstås... det gäller väl alla system.
 
ANNONS