Annons

Kombinera stationär PC och bärbar Mac?

Produkter
(logga in för att koppla)

Blander

Aktiv medlem
Jag kör mest Lightroom. Skulle det gå att ha alla foton på extern disk, och sedan växla mellan att jobba i Lightroom på stationära datorn och bärbara macen? Någon som har erfarenhet av att kombinera PC och Mac på samma bildbibliotek?
 

salutea

Medlem
Jag kör mest Lightroom. Skulle det gå att ha alla foton på extern disk, och sedan växla mellan att jobba i Lightroom på stationära datorn och bärbara macen? Någon som har erfarenhet av att kombinera PC och Mac på samma bildbibliotek?
Jag gjorde så tidigare med bilder och allt på en usb-disk som flyttades mellan stationär pc och bärbar mac. Fungerade bra.

Har för mig att Mac:en någon gång då och då fick sökvägarna till bildkatalogerna att inte fungera när disken flyttades över till pc:en. Har du en bild som ligger i rot-nivån är det enkelt åtgärdat genom att peka ut den bildens plats så faller övriga bilders sökvägar också på plats på pc:en. Inte ofta det hände men några gånger var jag med om det och då var det skönt att ha bilden på rot-nivå, annars är det inte värre än att man får peka ut varje toppnivå-katalog för sig.
 

BeBest

Aktiv medlem
En så kallad FAT formatering av USB-minnet och/eller den externa hårddisken gör att du obehindrat kan spara, använda och flytta dem mellan MacOS och Windows datorer.
 
ANNONS