Mitt inlägg var inte riktat mot Terje utan de som analyserar bilder med sträck och linjer och på så sätt tror man skall komma fram till nått. Jag skrev en sak men tänkte att Terje skulle bli lite arg då den är lite lätt att misstolta.
Men jag klipper in min lilla analsy här nere och hoppas att Terje inte tror att jag vill håna honom. Detta är ialla fall vad jag tror Terje och många andra tänker på när de tar bilder.
Jag tror man tänkte så här.
-Wow, vad fint och pittoreskt det är på Trollharen. Jag tar en bild på husen där och tar med livbojen som innehåller namnet på stället och lite vatten så man får en förklaring till bojen. Men jag måste ta med mycket himmel för att få med bojen och det närmsta huset och det måste till vänster för att jag skall få med ön.
*Klick*
-Oj så kul, jag fick med en cirkel, en trekant och lite fyrkanter. Tänk så finurlig människan är som tänkt ut dessa former. Tänk att jag åter hitta ett motiv som man kan förklara med GS, men undra om någon nu kan ge mig en förklaring på vad jag tänkte?
För jag har svårt att tänka mig någon som åker ut någonstans och sedan hittar ett vackert motiv och då börjar tänka filosofisk typ
”jag vill visa den lycka som finns i att vara så förbenat rik att man har råd att bo med sjöutsikt”.
Jag tror man istället tänker som så här
- Det ser fint ut *klick*
- En till bild för säkerhets skull *Klick*
- Oh, en fågel” *Klick*
- Tuttar! *klick*, *klick*, *klick*
- Oh Boj! *klick*
*klick*
*klick*
*klick*
*klick*