Annons

Kontakt fjärrutlösare EOS3

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tänkte bygga en trådlös fjärrutlösare till min Canon EOS3 men saknar kontakten till huset. Är det någon som vet var man kan få tag på en sådan? Har kollat hos ELFA och Farnell utan framgång. Den finns heller inte som reservdel hos Canon.

/Christian

Har just köpt en begagnad fjärrutlösare eftersom jag tycker 600kr är ocker.

Tror inte att kontakten finns att köpa löst eftersom det troligtvis är Canons egen konstruktion.

Hur gör ni?

Hur gör ni för att fixa en trådlös fjärrutlösere till EOS 3an? Trodde att den inte stödja trådlöst. Hittar i alla fall ingenting om detta i bruksanvisningen.
/David

Jag bygger en egen fjärrstyrning och kopplar in den på uttaget för trådutlösaren. Hittade en radiosändar- och mottagarmodul för 99kr/st hos Kjell & Co. (kolla art.nr. 88900, 88901 alt. 50577 på http://195.67.69.169/kocny/). Lite spänningsmatning, inkapsling och nån komponent för att kortsluta signalen till kameran så borde det fungera. Har inte testat dem ännu men ska inhandla dem på lördag och testa. Det kluriga är bara att lyckas koppla ihop det med kameran. Canon har gjort ett bra jobb med att skoja till det.

ANNONS
Götaplatsens Foto