Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Letar efter vettig miniprojektor eller lite projektor

Produkter
(logga in för att koppla)

Albin Wiklund

Aktiv medlem
Jag kommer att bo i ett litet utrymme i ett halvår. Där skulle jag kunna projicera film och även bilder mot väggen. Jag överväger att skaffa en miniprojektor eftersom de inte kostar så fasligt mycket. Samtidigt är det under en begränsad tid jag ska bo i en tjugofotscontainer. Jag gissar att jag senare skulle ha större glädje av en riktig projektor. Om jag ska köpa en projektor som inte ger bra bildkvalité vill jag betala max 7000. Om jag ska köpa en fin måste jag givetvis tillåta den att bli dyrare.

Alltså söker jag en liten projektor med bra bildkvalité (max 7000) eller en mycket liten prisvärd projektor med acceptabel billdkvalité (max 5000) eller en liten projektor med mycket bra bildkvalité.

Vill rekommendera den här, liten, hög kvalitet, tar både oklippt och diaramar. Jag hoppas att Du kan hitta ett exemplar.

per

Bilagor

• 80351B14.jpg
    80351B14.jpg
    17 KB · Visningar: 388
Haha, kan inte se förra inlägget som något annat än ett humoristiskt sätt att be om en specifikation på vad det egentligen är du söker. Är det en diaprojektor, eller en digital projektor?

Tack för hjälpen Per! Du har nog hittat i stort sett exakt rätt för mig. Dessutom vore det roligt att äga en leica-produkt. Med tanke på det exklusiva märket hoppas jag att inte priset är avskräckande. Har du någon uppfattning var jag kan få tag i en dylik?

Nej skämt åsido. Det är en digital projektor jag söker. Jag antar att Per förstod det men hade den goda smaken att skämta innan han skrev ett seriöst inlägg.

Utan att ha sett Optoma HD700x tycker jag att 259x73x188 mm låter lite för stort för att helt och hållet uppfylla mina önskemål. Skulle någon pålitlig person här veta att den är grym skulle jag no inte tveka särskilt mycket.

Jag hade en Optima HD65 förut som är lika stor. Den var riktigt liten och smidig i jämförelse med de flesta andra. Har svårt att tänka mig att det finns någon mindre projektor med samma upplösning och färger.

ANNONS
Götaplatsens Foto