Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

lika sotra delar?

Produkter
(logga in för att koppla)

heppemil

Medlem
hej! nu har jag ett mindre problem.. Jag behöv dela upp ett foto i photoshop cs4 i 4 exakt lika stora delar. men hur skall jag göra detta?

Du kan använda "slice tool" som finns i vertygsmenyn på samma ställe som "crop tool". Gör först en markering över hela bilden, högerklicka i markeringen och välj "divide slice" och beroende på hur du vill dela den så välj "divide horizontally" och/eller "divide vertically" Du kan sen spara delarna individuellt genom att välja "file" --> "save for Web & Devices"

Hoppas det hjälper...

Du kan använda "slice tool" som finns i vertygsmenyn på samma ställe som "crop tool". Gör först en markering över hela bilden, högerklicka i markeringen och välj "divide slice" och beroende på hur du vill dela den så välj "divide horizontally" och/eller "divide vertically" Du kan sen spara delarna individuellt genom att välja "file" --> "save for Web & Devices"

Hoppas det hjälper...

jo de hjälpe mej jätte mycket! :D tack så mycket! :)

ANNONS
Götaplatsens Foto