Annons

Manualer och annat.

Produkter
(logga in för att koppla)

jbomelin

Avslutat medlemskap
Äntligen har jag nu min Canon EOS-1N HS i mint condition i näven. Gladare än så kan inte ens kon som betar i den andra sidans gräs vara.

Dock. Jag saknar manual, samt två små lock som ska täcka dels uttaget för studioblixt (vad tusan heter det? bara synk känns lite för generellt :)) och dels uttaget för den elektroniska trådutlösaren.

Var får man tag på dylika små-tillbehör? Känns inte som att jag ska ringa Canon, och någon av deras återförsäljare vill väl ha 50 spänn styck för smålocken...

/Joakim
 

puppetm

Aktiv medlem
jbomelin skrev:

Äntligen har jag nu min Canon EOS-1N HS i mint condition i näven. Gladare än så kan inte ens kon som betar i den andra sidans gräs vara.

Dock. Jag saknar manual, samt två små lock som ska täcka dels uttaget för studioblixt (vad tusan heter det? bara synk känns lite för generellt :)) och dels uttaget för den elektroniska trådutlösaren.

Var får man tag på dylika små-tillbehör? Känns inte som att jag ska ringa Canon, och någon av deras återförsäljare vill väl ha 50 spänn styck för smålocken...

/Joakim
Kamerateknik?
skulle inte du komma online? :D
 

Fredrik H

Aktiv medlem
jbomelin skrev:

Äntligen har jag nu min Canon EOS-1N HS i mint condition i näven. Gladare än så kan inte ens kon som betar i den andra sidans gräs vara.

Dock. Jag saknar manual, samt två små lock som ska täcka dels uttaget för studioblixt (vad tusan heter det? bara synk känns lite för generellt :)) och dels uttaget för den elektroniska trådutlösaren.

Var får man tag på dylika små-tillbehör? Känns inte som att jag ska ringa Canon, och någon av deras återförsäljare vill väl ha 50 spänn styck för smålocken...

/Joakim
Ja du Joakim, om du inte vill ringa Canon och inte heller en av deras återförsäljare då vet i f*n hur du ska få tag i dom, lär ju knappast hitta nån här som säljer sina !

Mest humor, lite allvar.

På Scandinavian Photo var dom inte så dyra till Eos 5:an iallafall, dessutom vad kostade 1:an ?
 

jbomelin

Avslutat medlemskap
Re: Re: Manualer och annat.

Fredrik H skrev:
På Scandinavian Photo var dom inte så dyra till Eos 5:an iallafall, dessutom vad kostade 1:an ?
Hittade inget sånt på Scandinavian, men jag kollade kanske inte tillräckligt. För kamerahuset betalde jag 8000 inklusive moms, vilket jag tycker är ett bra pris med tanke på vilket skick den är i.

/Joakim
 

Fredrik H

Aktiv medlem
Nej du måste ringa och köpa dom för dom finns inte på webben, köpte några för två år sen men de har jag redan slarvat bort igen.

Min tanke med prisfrågan var mest att köper man en Eos 1 så är väl inte 100 pix nån summa penger att gråta över :), fast för 8000:- skulle jag oxå velat köpa en, men nu köpte jag en D30 för 17.000:- så man får väl lugna sig lite.

Dock skulle Eos 5:an behöva bytas ut ...hmmm...
 
ANNONS