Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
maximal minnesmängd i d70?
- Trådstartare _pin
- Start datum
perstromgren
Aktiv medlem
Jag vet inte svaret på din fråga, men jag har flera gånger sett rekommendationen att använda flera "små" minneskort i stället för ett "stort". Detta på grund av risken för minneskortshaveri; ju färre bilder som åker med, desto bättre.
Per.
Per.
_pin
Aktiv medlem
jo visst är det så, jag har en 1gb och en 512mb idag. men det blir så lite bilder i RAW.
man kan ju köpa flera 8gb kort
Jag har pratat med Nikon, enligt deras support så ska det inte finnas några teoretiska gränser för vad kameran klarar av. låter konstig men de hävdar att det idag inte finns för stora kort
Jag har pratat med Nikon, enligt deras support så ska det inte finnas några teoretiska gränser för vad kameran klarar av. låter konstig men de hävdar att det idag inte finns för stora kort
iSolen.se
Guest
_pin skrev:
jo visst är det så, jag har en 1gb och en 512mb idag. men det blir så lite bilder i RAW.
Gränsen ska vara 8GB.
iSolen.se
Guest
elohim skrev:
Gränsen är 8TiB.
Mega, giga, tera...vem bryr sig, det är siffran som är den viktiga
elohim
Aktiv medlem
iSolen.se skrev:
Mega, giga, tera...vem bryr sig, det är siffran som är den viktiga![]()
Ungefär som när jag började med data och hade 180 MB hårddisk.. Folk garvade när de hörde att "i framtiden kommer det nog finnas 180GB hårddiskar".. =)
Fredrik Calabrese
Aktiv medlem
perstromgren skrev:
Jag vet inte svaret på din fråga, men jag har flera gånger sett rekommendationen att använda flera "små" minneskort i stället för ett "stort". Detta på grund av risken för minneskortshaveri; ju färre bilder som åker med, desto bättre.
Per.
Nja, eller så tappar man bort flera kort eller missar bilder för att kortet är fullt.
När man är amatör behöver man inte vara totalt backup paranoid.
elohim
Aktiv medlem
En sak som många verkar glömma är att kort som förvaras och tas om hand om utanför kameran löper en större risk att gå sönder än om det sitter tryggt i kameran. Själv är jag ganska rädd om min kamera, så jag håller alltid koll på den, bl.a. med tanke på stöldrisken.
Min egen slutledning blir således att köpa ett så stort kort som möjligt för ens egna behov, testköra detta så det funkar bra, sedan låta det sitta i kameran och göra sitt arbete.
Min egen slutledning blir således att köpa ett så stort kort som möjligt för ens egna behov, testköra detta så det funkar bra, sedan låta det sitta i kameran och göra sitt arbete.