Annons

Min webb är äntligen klar!

Produkter
(logga in för att koppla)

Kacklon

Aktiv medlem
Hej!

Skulle vara tacksam för lite feedback på min webb.Vad kan jag göra bättre (i version 2.0 ;) Värt att säga är att jag rekommenderar att man kör fullskärmsläget. Finns en liten knapp nere till höger. Kanske skulle man göra den mer lätt tillgänglig...

http://www.phatz.se

Väldigt snygg hemsida! Den är lite svårmanövrerad, men välgjord.
Bra bilder dessutom.
Bra jobbat!

Jättesnyggt och proffsigt med menyerna som dyker upp när man för musen över dom.
Det ända som störde lite var de ensamma stående bilderna som hamnar vid kanten skulle hellre vilja ha dom i mitten med en snygg ram.
/Håkan

Riktigt snygg!
Navigeringen har jag inte sett på någon annan sida tidigare, vilket gjorde att det tog ett tag innan man förstog hur det funkade. Men absolut inte svårnavigerad.

Håller helt med föregående (allihop). Eye candy så det förslår, om än något svårnavigerad. Möjligen lite tunga bilder. Men helhetsintrycket var oerhört bra. Vem bryr sig om navigation när man blir slagen av att det finns folk som gör nyskapande hemsidor? Inte jag iaf.

för de första, riktigt snygg sida. MEN navigeringen är åt skogen för undangömd o inte alls bra. Samt att som standard ha att bilden ändras själv efter ett tag gillar jag inte heller, Blev bara irriterad, speciellt som jag inte hittade hur man navigerade snabbt.

När man trycker page down så kommer man inte till nästa bild som brukligt utan till föregående.

När man expanderar menyn så aktiveras inte första rutan när man hovrar utan man måste hovra över nästa ruta för att funktionen ska hoppa igång. Det medför att om man sitter med liten skärm och trycker på menyn så ser man inte hela texten till en början.

Eftersom sidan fyller ut hela fönstret så det är svårt att hålla koll på vilket höjd/breddförhållande man ska ha på fönstret för att bilderna inte ska beskäras.

Hittar inte om du har F-skatt.

Länken till Januari 14 fungerar inte.

Annars så är det snyggt. :O)

Hej!

Skulle vara tacksam för lite feedback på min webb.Vad kan jag göra bättre (i version 2.0 ;) Värt att säga är att jag rekommenderar att man kör fullskärmsläget. Finns en liten knapp nere till höger. Kanske skulle man göra den mer lätt tillgänglig...

http://www.phatz.se

Det där är ingen websida det är en flashimitation. Tänk på att google därmed inte kan indexera den alls.

Tack alla! Riktigt bra synpunkter, Papprena för F-skatt ligger förövrigt på köksbordet ;) Kommer att uppdatera det så fort allt är klart. Nyhetsfunktionen funderar jag på att ta bort helt. Tycker inte att den syns bra som den är.

Får kolla upp page down funktionen. Hover-fenomenet har fungerat som det ska. Ser nu att det inte gör det och har ingen aning varför... Får lägga lite tid på det.

I min perfekta värld har alla 24" widescreen skärmar och har en upplösning om 1920x1200. Skämt o sidå. Att bygga en sådan här portfolio sida med betoning på just att visa bilderna i storformat, kommer att krocka med vissa skärmar och upplösning tyvärr. Dock är jag beredd att ta den smällen och säga form framför funktion i detta fallet. (hoppas ingen tycker jag är korkad för det) :)

Det där är ingen websida det är en flashimitation. Tänk på att google därmed inte kan indexera den alls.

Yes, jag är medveten om det. Hade en sida tidigare på Phatz.org och den ligger fortfarande som en infosida pekad mot min nya. Så förhoppningsvis kan man hitta dit den vägen.

Jag tycker sidan var riktigt läcker! Det är såhär bilder ska visas! I stort format:) Jag fann den ganska lättjobbad! Jag har inget emot att bildspelet går automatiskt!
Jag sitter med upplösning 1920x1200 på min 17-tums laptop! Då visas bilderna perfekt!

/M

Snygg!

Men ack så jobbig, sådana sidor orkar jag inte ens leta efter "ingången" på utan backar ur direkt.
Men som sagt... grafiskt mkt tjusigt!

Men ack så jobbig, sådana sidor orkar jag inte ens leta efter "ingången" på utan backar ur direkt.

Personligen går jag aldrig in såna där labyrinter; om du inte har något annat skulle jag inte kontakta dig via webben. Jag har dessutom alltid Flash avslaget, eftersom jag hatar allt rörligt som drar min blick till sig, så det skulle bli helt blankt. Rörliga bilder hör hemma på film i min värld, men jag är nog rätt gammaldags.

Jag rekommenderar att du finns sökbar med F-skattinfo, telefonnummer och mejladress, utan allt rörligt, någon annanstans som komplement till din Flashfilm.

Per.

PS. Jag gav webben en chans i alla fall. Jag tänkte titta på dina arkitekturbilder men misslyckades. Det gick inte att klicka så jag fick upp något i min Firefox 3.0.6. DS

Personligen går jag aldrig in såna där labyrinter; om du inte har något annat skulle jag inte kontakta dig via webben. Jag har dessutom alltid Flash avslaget, eftersom jag hatar allt rörligt som drar min blick till sig, så det skulle bli helt blankt. Rörliga bilder hör hemma på film i min värld, men jag är nog rätt gammaldags.

Jag rekommenderar att du finns sökbar med F-skattinfo, telefonnummer och mejladress, utan allt rörligt, någon annanstans som komplement till din Flashfilm.

Per.

Jag har phatz.org också. Där kommer jag lägga ut bara information samt länk till portföljen på phatz.se.

Tycker att din sida är fräsch och dina bilder förtjänar verkligen att blåsas upp över hela skärmen. Att du premierar form före funktion är inte något negativt i mina ögon.

Däremot skulle jag nog vilja se en kontaktyta tydligt så att man vet var och till vem man skall vända sig om man vill anlita dig.

Lite Chase Jarvis-stuk över siten tycker jag...

Här kan man inte klaga på snål bildstorlek, för bilder på webben gäller storleken har betydelse, bilder på skärm gör sig bättre stora.

Bra bilder, snyggt och välfungerande Flash. Även om jag annars inte är mycket för animerade menyer etc funkar det bra här eftersom det i huvudsak är ett bildspel. Möjligen kunde det varit bra med pop-up-text som förklarat de olika funktionerna som helbild, låsning av navigeringslisten etc. ”Kategorier” och ”Info” kunde kanske hellre suttit upptill istället för på mitten.

Bra att man kan scrolla bilderna med mushjulet.

Nu har jag bra uppkoppling med riktigt bredband på 10/100 och relativt hygglig datorkapacitet, man frågar sig dock hur sidan med som det verkar Flash och stora bilder fungerar på sämre kapacitet. På min gamla dator misstänker jag att det varit en sida man mumlat något om ”dessa förbannade Flash” och stängt sidan.

Om det är det vet jag inte säkert men sådana här sidor upplevs som lite långsamma om man snabbt vill hitta information men alldeles utmärkta som bildspel.

Nike plus och Nikes webb shop har gjort sina sidor helt i Flash, förmodligen för att styra utseendet och få det enhetligt på olika datorer. Deras sidor fungerar betydligt sämre än din. :)

Testad i Firefox 3

Ofta försöker vi banka in regler hur saker och ting SKA se ut, och är det något som avviker från redan uppsatta riktlinjer är det kanske inte populärt.

Tycker istället man får se till helheten och syftet med olika siter och försöka bevara kreativiteten.

Visst... ska jag handla en produkt, har jag inte tålamod att stå ut med en massa hockuspockus och tungdrivna lösningar. Men om syftet är att ge människor en upplevelse eller ett litet äventyr, "tycker jag" att regler bara sabbar mångfalden. Men visst är det bra att ha lite koll, så sidan fungerar i de flesta besökares skärmar och ett visst flyt uppehålls.

Lite tråkigt när man får vänta på en del stora "märkessiter" medans bilder laddas in. Borde kunna gå att lösa med någon form av underhållning och/eller läsning medans man väntar på själva huvudattrektionen. Istället får man sitta och glo på en snurrande grej eller liknande.
Stora fabrikssiter borde ha tillgång till en massa spännande material för att få oss att glömma väntetider.

Kidsen får ofta leksaker att grejja med om de måste vänta på något. Vuxna kan ha TV apparater i väntrum, eller tidningar att bläddra i.
Borde gå att applicera lite vänteunderhållning i de riktigt tungladdade siterna.

Nä "Kacklon"... gillar din sida!

Skulle kunna tänka mig en sådan profilsida. Vad ska du ha för en? ;-)

ANNONS
Götaplatsens Foto