Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon 8400 vs. Olympus c-8080 (eller någon helt annan?)

Produkter
(logga in för att koppla)

PutteJson

Medlem
Behöver en lite kompaktare kamera för vardagen, och undrar vilken av Nikon Coolpix 8400 och Olympus c-8080 ni skulle ha köpt, och varför?
I Cyberphotos "test" tycker jag båda två ger en hel del kromatisk abberation, är jag för känslig eller bör jag titta åt någon helt annan kamera?

/Putte

C-8080WZ helt klart!

Då jag själv ägt en Olympus C-8080WZ måste jag självklart rekommendera den. Kameran var helt enkelt skitbra och led inte alls av kromatisk abberation. Endast på ett fåtal bilder märkte jag av det, och jag har fotat extremt mycket i sommar med den.

Dpreview hävdar att det är den bästa av alla 8mpx-kameror, men då har de inte prövat nya Nikon 8400.

http://www.dpreview.com/reviews/olympusc8080wz/page20.asp

Kika på mina bilder på fotosidan om du är nyfiken på huradana bilder man kan prestera med den kameran!

ANNONS
Götaplatsens Foto