Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D 7000

Produkter
(logga in för att koppla)

Kadjar

Medlem
Hej
jag fotar med Nikon D 7000, och undrar ,när jag tittar i Sökaren så ser jag tecknen —…………/………..+ som jag justera , men när jag ändrar till Live wiev alltså till displayen får jag inte upp de tecknen, varför eller hur gör jag då ? fint om någon förklarar, jag har försökt att hitta en lösning men nej tyvärr.

Är du i video mode? är du i M som i manuellt läge? Ta kort med mobilen och ladda upp baksidan av din kamera.

Jag är M läge och det är när jag växlar till Live Wiev som jag inte ser den inställningen men ser det när jag växlar tillbaka till sökaren -……/……..+

Bilagor

• C157CBD3-0464-4245-8F06-8C549BE035B8.jpeg
    C157CBD3-0464-4245-8F06-8C549BE035B8.jpeg
    4 MB · Visningar: 31
Kolla i någon meny om det finns valmöjligheter om vad som skall visas vid liveview. "info" knappen tycks på D7100 kunna ta fram exponeringsmätaren samt pil upp och pil ner.

Jag får fram exponeringsmätaren om jag trycker på OK, på D850, men hur det var med D7000 kommer jag inte ihåg

ANNONS
Götaplatsens Foto