Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon SB800 med Paraply på vanligt kamerastativ?
- Trådstartare johan_w
- Start datum
MattiasL
Aktiv medlem
Ja.
Jag har kört kamerablixt på stativ med en liten grej från Portaflash. Stativgänga i botten, en led, paraplyhållare och stativskruv längst upp. Finns på kameradoktorn. Fast kör du trådlöst behöver du en blixtsko med stativgänga också, om det inte finns någon paraplyhållare med sko. Jag har kört med TTL-sladd med gänga i skon.
Jag har kört kamerablixt på stativ med en liten grej från Portaflash. Stativgänga i botten, en led, paraplyhållare och stativskruv längst upp. Finns på kameradoktorn. Fast kör du trådlöst behöver du en blixtsko med stativgänga också, om det inte finns någon paraplyhållare med sko. Jag har kört med TTL-sladd med gänga i skon.
johan_w
Aktiv medlem
MattiasL skrev:
Ja.
Vart kan man hitta dessa produkter?
Zepofan
Aktiv medlem
Manfrotto har en som dom kallar för paraplyled. Har själv ett par sådana. Fungerar utmärkt både med vanliga kamerastativ och med riktiga belysningsstativ.
YFO säljer såna.
För mer information om att köra vanliga hotshoeblixtar "off camera" titta på Strobist. Allt man behöver veta.
YFO säljer såna.
För mer information om att köra vanliga hotshoeblixtar "off camera" titta på Strobist. Allt man behöver veta.