Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon SB800 med Paraply på vanligt kamerastativ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja.
Jag har kört kamerablixt på stativ med en liten grej från Portaflash. Stativgänga i botten, en led, paraplyhållare och stativskruv längst upp. Finns på kameradoktorn. Fast kör du trådlöst behöver du en blixtsko med stativgänga också, om det inte finns någon paraplyhållare med sko. Jag har kört med TTL-sladd med gänga i skon.

MattiasL skrev:
Ja.
Jag har kört kamerablixt på stativ med en liten grej från Portaflash. Stativgänga i botten, en led, paraplyhållare och stativskruv längst upp. Finns på kameradoktorn. Fast kör du trådlöst behöver du en blixtsko med stativgänga också, om det inte finns någon paraplyhållare med sko. Jag har kört med TTL-sladd med gänga i skon.

Vart kan man hitta dessa produkter?

Manfrotto har en som dom kallar för paraplyled. Har själv ett par sådana. Fungerar utmärkt både med vanliga kamerastativ och med riktiga belysningsstativ.

YFO säljer såna.

För mer information om att köra vanliga hotshoeblixtar "off camera" titta på Strobist. Allt man behöver veta.

ANNONS
Götaplatsens Foto