Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Novoflex Bälg?
- Trådstartare aishiteru
- Start datum
Alex Tegner
Aktiv medlem
tidningen Proffsfoto har provat den med en eos 5D och den fick bra kritik vill jag minnas
paco
Aktiv medlem
Den använder inte EOS-optik. Jag tror att du får ett par TS-E objektiv för priset av allt som behövs för att komma igång med Novon. Enligt Proffsfotos priser är du uppe tolv tusen, utan optik.
Sen är frågan också, hur smidig den är när man fokuserat på oändligt. Det finns ingen vidvinkelbälg till den, dvs. den fungerar bäst på produktfoto/makro när bälgen är mer utsträckt. Optiken till den börjar på 80mm. Jag känner igen detta då jag gjort ett par egna tiltoptiker. 50mm förstoringsoptik gick inte att fokusera på oändligt, medan 75mm var perfekt.
Lägg pengarna på en TS-E24 och TS-E90 eller gör som jag, köp en 4x5-tumskamera och bygg ett mörkrum
Novon testades i Proffsfoto Nr 2, sept-okt 2006.
Sen är frågan också, hur smidig den är när man fokuserat på oändligt. Det finns ingen vidvinkelbälg till den, dvs. den fungerar bäst på produktfoto/makro när bälgen är mer utsträckt. Optiken till den börjar på 80mm. Jag känner igen detta då jag gjort ett par egna tiltoptiker. 50mm förstoringsoptik gick inte att fokusera på oändligt, medan 75mm var perfekt.
Lägg pengarna på en TS-E24 och TS-E90 eller gör som jag, köp en 4x5-tumskamera och bygg ett mörkrum
Novon testades i Proffsfoto Nr 2, sept-okt 2006.
aishiteru
Medlem
paco skrev:
[/B]
Ja, det verkar inte bättre än så. Men en scanner och 4*5 tycks kunna göra underverk tillsammans. Det som stör mig lite är kvalitéen på TS-E 24an framförallt verkar vara ganska ojämn när man läser folks kommentarer. Men både tilt och shift är ju fantastiska funktioner. Eller så väntar jag några år på ett digitalt bakstycket till någon rolig kamera av större format.
paco
Aktiv medlem
Jag testade TS-E24'an på Mediamarkt igår. Fick sånt sjukt habegär
Annars finns Arax till Canon, kolla på shiftlenses.com. Jag har skrivit en recension om Arax/Arsat 80/2.8 här på FS. Finns gott om exempel på min blogg (med 300D). Bilden 'Tunnel' som jag lagt upp här på FS är tagen med den.
Alex Tegner
Aktiv medlem
aishiteru skrev:
Du vet inte vilket nummer?
NR 2 2006 är det testet är med i.