Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax *ist D? När kommer den? Vad händer?

Produkter
(logga in för att koppla)

mattek_mattek

Aktiv medlem
Jag ska gå över helt till digitalt foto. Jag har sen tidigare en Pentax MZ-7 med ett SMC FA 28-80 och ett SMC FA 100-300.

*ist D är ju Pentax nya d-slr. Men när kommer den? Jag är väldigt lockad av att köpa en Canon 300D istället, men detta innebär att jag måste köpa nya objektiv.

Är det någon som vet när var hur *ist D kommer ut? Den verkar ha försenats ett tag nu.

Tack

mattek_mattek skrev:
Jag är väldigt lockad av att köpa en Canon 300D istället, men detta innebär att jag måste köpa nya objektiv.

Enligt mina beräkningar är inte de objektiven speciellt ... imponerande. Lätta att bli av med är de säkert.

Eftersom Pentax (liksom Olympus och till viss del Nikon) har hamnat så mycket efter Canon i DSLR-världen är mitt förslag att du säljer din Pentax (eller behåller den av sentimentala skäl) och köper dig en 300D eller 10D beroende på hur mycket cash du har.

Min stackars 10D är 6 månader gammal och den har fått slita för sitt levebröd men jag är _fortfarande_ hur glad som helst över köpet.

*ist D finns i butik här i Uppsala. Jag kände på den igår och tyckte den kändes lika bra eller bättre än 300D. 10D känns något robustare.

hmm..

... får väl dra ner på stan och klämma lite på grejerna. Jag trodde att *ist D var försenad då den inte finns i lager där jag vanligtvis handlar. Hur kommer det sig att denna kamera inte har fått mer uppmärksamhet?
Har nån sett en recension av denna kamera?

Ähh...

... det blir nog en Canon 300D. Jaja, nu är det i alla fall ett noga övervägt beslut och inget spontanköp.

Tack för era svar.

ANNONS
Götaplatsens Foto