Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Photografica.com: D80/D40 är inte bara rykten.
- Trådstartare flutte
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
Olle skrev:
Nej, betydligt större. APS har brännviddsförlängning 1,25 med småbildsobjektiv,
då APS-formatet är ca 16,7 x 30,2 mm.
Olle
nej, APS formatet är 25.1 x 16.7
det ser du ju på proportionerna att det aldrig kan stämma det du skrev.
diagonalt 30.1 därimot.
http://www.dpreview.com/news/0210/02100402sensorsizes.asp
sen tror jag inte det avses exakt APS-format, det brukar stå "APS size chip" även på den storleken D60 har (22.7 x 15.1 mm)
Olle
Aktiv medlem
Läs här, Kim:
http://hubcap.clemson.edu/~jwfoltz/Courses/WFB493PH/subjects/aps/apsvs35.htm
Vid C-formatet 16,7 x 25,1 används inte hela negativet.
Olle
http://hubcap.clemson.edu/~jwfoltz/Courses/WFB493PH/subjects/aps/apsvs35.htm
Vid C-formatet 16,7 x 25,1 används inte hela negativet.
Olle
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Den är ju inte här än, om den kommer. Men Canons europacef sa ju inför PhotoKina att det skulle komma DSLR i denna prisklass.
Men varför skulle det påverka D30 priset? Kameran kommer säkert att vara ungefär likvärdig, så varför byta?
Värre är det för oss pryltokiga som har en D60 och sneglar uppåt, det är skrämmade om det kommer en EOS 3 liknade sak för säg 40kkr....
Roine
Den är ju inte här än, om den kommer. Men Canons europacef sa ju inför PhotoKina att det skulle komma DSLR i denna prisklass.
Men varför skulle det påverka D30 priset? Kameran kommer säkert att vara ungefär likvärdig, så varför byta?
Värre är det för oss pryltokiga som har en D60 och sneglar uppåt, det är skrämmade om det kommer en EOS 3 liknade sak för säg 40kkr....
Roine
ThomasT
Aktiv medlem
roinek skrev:
Hej
Roine
Jag resonerade att när en uppföljare kommer så brukar priset sjunka, rejält i vissa fall. Tänk om D60:n inte skulle kommit och det bara skulle funnits en D30 på marknaden. Då skulle den fortfarande kosta 25 000 kr även idag (tror jag i alla fall).
Ralph L
Aktiv medlem
D40 har enligt rykten så liten ccd att det blir 2x brännviddsförlängning. Nikon kommer (enligt rykten än en gång) med D2X på 10,6 Mpixel och D2H på 5,47 Mpixel, samma ccd som i D1X kanske?
PMA är i början på mars, ska bli intressant. Jag har själv en D60 och skulle jag byta till en D80 är det inte för två extra megapixel utan för autofokusen som i EOS 3 är i toppklass.
PMA är i början på mars, ska bli intressant. Jag har själv en D60 och skulle jag byta till en D80 är det inte för två extra megapixel utan för autofokusen som i EOS 3 är i toppklass.