Annons

Piratbatteri till Canon EOS 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)
512 ska passa i kameran iaf och jag har inte köpt något vertikalgrepp än. Däremot blir man ju lite misstänksam mot att de skriver med 522 i beskrivningen. Kollade upp vad det var för batteri, och det är större rent fysiskt så då lär det inte gå in varken i kameran eller i vertikalgreppet :(

Cyberphoto säljer ett batteri som ska motsvara BP-511: Uniross VB-101758 1200mAh Li-ion.

Någon som har några erfarenheter av detta batteri?

Det är visserligen inte speciellt mycket billigare än Canons originalbatteri (kostar 750:) men det har ju 100 mAh högre kapacitet.

Finns det även andra pirattillverkare av detta batteri?

Kjell och company har något:
Batteri typ Canon BP-511
7,4V/1300mAh 449:-
Är det något man vågar satsa på?

//Micke

Hade ett Hama till min D30

och det har lagt av. Däremot är det äldre orginalbatteriet still going strong. Faktiskt lika bra som mitt helt nya BP-511. Ang Kjells batteri som tillverkas av GP? så vet jag ej, men GP brukar ju göra bra batterier.

//Jens

fotohörnan har ett batteri som har 100mAh mer effekt än canons bp-511. Kommer inte ihåg märket men det är silverfärgat iallafall, lägre pris har det dessutom.
Funkar fint.

dsmannen skrev:
fotohörnan har ett batteri som har 100mAh mer effekt än canons bp-511. Kommer inte ihåg märket men det är silverfärgat iallafall, lägre pris har det dessutom.
Funkar fint.

Fotohörnan,var då? Finns dom på nätet eller var ligger dom?

mvh

ANNONS
Götaplatsens Foto