Annons

Plasma skärm som bildvisare ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan67

Aktiv medlem
Plasma skärm som bildvisare

Hjälp, min TV dog i helgen och ni måst ejag/vi ha en ny. Familjen vill ha en stor plasma (42 tum) Jag vill ha en LCD för jag tror att den är skarpare. Finns det något tips om en bra stor TV minst 37 tum som både fungerar som TV, datorskärm och inte vinst som "digital diaprojektor"...

Hjälp, min TV dog i helgen och ni måstej ag/vi ha en ny. Familjen vill ha en stor plasma (42 tum) Jag vill ha en LCD för jag tror att den är skarpare. Finns det något tips om en bra stor TV minst 37 tum som både fungerar som TV, datorskärm och inte minst som "digital diaprojektor"...

Tacksam för all tips

Johan

PS Det vore bra om den inte kostade mer än
25 000kr max!

Kolla denna länk.

http://www.diboss.se/

Dom har vettiga prestanda. Finns andra märken åxå.
Varningsflagg för riktigt billiga apparater om du frågar mig, gå in i en butik som kan dema lite så får du snabbt en uppfattning.
Skall du kunna köra datorgrafik är det viktigt med hög upplösning givetvis. Sänker du dina krav på storlek lite, till tex 30" så kan du få något riktigt vasst. Hyggligt och lite till kan det dock bli ändå med en 40" för datorgrafik (bilder tex). Jag hade absolut valt en HDTV förberedd apparat!

Lycka till och hoppas att mina tips ger nåt:)

/ Kenneth

jag har för mig att plasma överhuvudtaget inte klarar HDTV och därför torde den vara värdelös för bildvisning.
Jag är dock inte helt säker, men ganska säker på detta.

Kalle_B skrev:
jag har för mig att plasma överhuvudtaget inte klarar HDTV och därför torde den vara värdelös för bildvisning.
Jag är dock inte helt säker, men ganska säker på detta.

Sorry! Glömde visst få med att jag rekommenderar LCD istället för plasma, det var sådana jag länkade till åxå:)
-Tack Kalle

/ Kenneth

Jag rekomenderar starkt plasma om du ska ha en skärm över 32" anars är det Lcd som gäller!

Jag har en 43" plasma från pioneer och en lcd 26" i från Diboss som jag kör datorn på!

Båda klarar HD

det verkar onekligen som om Plasma klarar HDTV.. kollade själ up pdet nu.. vete fan vad jag fick det ifrån... var helt övertygad om att det inte skulle gå...

ANNONS
Götaplatsens Foto