Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Prissänkning
- Trådstartare Andyah
- Start datum
mrkgrd
Aktiv medlem
larsborg skrev:
Nu imorgon blir det en otrolig REA, över hela Sverige, alla kameror slumpas bort!
Lägg ett bud på d80!
Va? Vad? Vart?
skogsbaronen
Aktiv medlem
Den här diskussionen har väl varit framme förut, och då resonerades det, vilket jag tyckte verkade rimligt, enligt följande:
Priserna kommer inte att gå ner något märkbart. Vill man ha en billigare kamera får man köpa en kompakt. Sänks priserna på slr för mycket kommer ingen köpa kompakt, vilket tvingar kompakt-priserna i botten. Detta slutar med att intäkterna minskar för tillverkarna. Balansen kommer ligga på samma nivå. Visst kommer priserna sjunka litegrann, men det kommer ju inte bli någon större förändring. Samtidigt som det blir billigare att tillverka kommer mer och mer att klämmas in i kamerorna, vilket håller dom på samma prisnivå.
Det var ungefär det jag läste, och det verkade/verkar rimligt, men man kan ju hoppas att priserna går ner.
Priserna kommer inte att gå ner något märkbart. Vill man ha en billigare kamera får man köpa en kompakt. Sänks priserna på slr för mycket kommer ingen köpa kompakt, vilket tvingar kompakt-priserna i botten. Detta slutar med att intäkterna minskar för tillverkarna. Balansen kommer ligga på samma nivå. Visst kommer priserna sjunka litegrann, men det kommer ju inte bli någon större förändring. Samtidigt som det blir billigare att tillverka kommer mer och mer att klämmas in i kamerorna, vilket håller dom på samma prisnivå.
Det var ungefär det jag läste, och det verkade/verkar rimligt, men man kan ju hoppas att priserna går ner.
Andyah
Aktiv medlem
jo visst..priser går ner stadigt.så är det ju på allt..men det är inte så att det ska inkomma nya modeller elr nått så att det blir sänkning genom sånt...d70s tex vart ju drastiskt sänkt när den skulle bort osv osv.o nu tittarjga inte bara på d80 utan generellt över hela nikon kamera hyllorna..
schaki
Aktiv medlem
Taka skrev:
Själv väntar jag tills D80 säljs ut när den skall försvinna ur sortimentet, då skall det handlas!
Du lär nog få vänta är jag rädd för.
Närmast ligger ersättare till D2-serien, och sen D200.