Annons

Prissänkning

Produkter
(logga in för att koppla)

Andyah

Aktiv medlem
Kommer det komma nån stor sänkning av kamerorna inom snarframtid tro?..

tex d80 har legat stabilt på samma pris på cyberphoto bra länge osv osv..

Nu imorgon blir det en otrolig REA, över hela Sverige, alla kameror slumpas bort!
Lägg ett bud på d80!

En liten lokal handlare, lägger av, för dålig omsättning.
Var?
Jorru, bara för de vidtalade i trakten, faktiskt.

så det blir alltså ingen sänkning inom snarframtid som man vet om än?..nån ny modell som kommer ut elr nått som gör att priserna går ner på det "äldre" sakerna.

Efter vad jar läst i fotopressen har Nikon sänkt priset på D80.Jag tror inte handlarna sänker priserna förrän fotosäsongen är över (läs höst).

//Martin

Dollarn sjunker som en gråsten. Utecekling går framåt och leder till minskat spill i produktionen, förenklingar och uteckling av mer komapkta tekniker, samtidigt som marknaden sakta mättas. Ja, priserna sjunker stadigt.

Den här diskussionen har väl varit framme förut, och då resonerades det, vilket jag tyckte verkade rimligt, enligt följande:

Priserna kommer inte att gå ner något märkbart. Vill man ha en billigare kamera får man köpa en kompakt. Sänks priserna på slr för mycket kommer ingen köpa kompakt, vilket tvingar kompakt-priserna i botten. Detta slutar med att intäkterna minskar för tillverkarna. Balansen kommer ligga på samma nivå. Visst kommer priserna sjunka litegrann, men det kommer ju inte bli någon större förändring. Samtidigt som det blir billigare att tillverka kommer mer och mer att klämmas in i kamerorna, vilket håller dom på samma prisnivå.

Det var ungefär det jag läste, och det verkade/verkar rimligt, men man kan ju hoppas att priserna går ner.

jo visst..priser går ner stadigt.så är det ju på allt..men det är inte så att det ska inkomma nya modeller elr nått så att det blir sänkning genom sånt...d70s tex vart ju drastiskt sänkt när den skulle bort osv osv.o nu tittarjga inte bara på d80 utan generellt över hela nikon kamera hyllorna..

Själv väntar jag tills D80 säljs ut när den skall försvinna ur sortimentet, då skall det handlas!

ANNONS
Götaplatsens Foto