Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prisvärd analog mellanformatare

Produkter
(logga in för att koppla)

jseffel

Aktiv medlem
Någon som har tips på en prisvärd mellanformatare? Helst under 3000kr. Gärna någon med utbytbar optik och som är lätt att fokusera.
 

J O Härnström

Aktiv medlem
Mamiya 645 var precis vad jag tänkte. Exempel på en sådan med 2 gluggar har du här: https://www.blocket.se/annons/stockholm/mamiya_645__tva_objektiv__filter_och_case_/89017597
Det där är en väldigt bra grundutrustning. Om säljaren garanterar att objektiv och kamera fungerar som det ska med nedbländning etc.
Man får ett moderat vidvinkelobjektiv "35mm" och ett kort tele "90mm".
Ett normalobjektiv på 80mm "50mm" skulle komplettera det hela.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Har en Pentax 645 AF
SKulle kunna tänka mig o sälja den.
Vill nog fundera på vad jag vill ha för den.
3 objektiv om jag kommer ihåg rätt.
Klonket i slutaren är skönt.
 

lovebrundin

Ny medlem
Jag har en kiev-60 som jag fick för 800 kr med objektiv. Var tvungen att mecka lite med den innan den fungerade perfekt men om man tycker de e kul så är det värt det. Objektiven är också äckligt skarpa och billiga, mellan 400 och 1500 kr st.
 

jerrysoderberg

Aktiv medlem
Pentax 645 är en bra systemkamera. Den har motor, exponeringsmätare och det blir 16 bilder på en 120-rulle. Den görs fortfarande som digital. Går kanske hitta för 3.000:-
 

rikitikitavi

Aktiv medlem
Ser den här tråden nu när jag själv går i Mellanformats tankar och slås av hur priserna stigit sedan bara denna las upp 😄 🤫🤥
 
ANNONS