Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prutar man nar man handlar kamera el. kamera tillbehor

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Detta kanske ar en fanig fraga.
Men jag undrar om ni prutar nar ni handlar foto tillbehor i Sverige?
Antingen har jag bott fran Sverige for lange och tycker att prutning har blivit till en vardag eller sa gor vi aven det i Sverige numera.
Tankte att det kanske ar ok om man handlar for en storre summa an for sma...???

Jag skall nu invetera i en canon 5 D + Tva nya L objektiv vilket kommer att bli enhel del pengar.
Halnsningar,
Helen

Klart du ska få rabatt!

helenandersson skrev:
Jag skall nu invetera i en canon 5 D + Tva nya L objektiv vilket kommer att bli enhel del pengar.
Försöka duger.

Du ska absolut be leverantören om en offert på kameran och de två objektiven som ett paket "jag kan ju själv läsa vad det står i er prislista/på er webb, men eftersom detta blir en hel del pengar kanske ni vill titta närmre på vad jag ska betala netto?"

Köper man tillbehör för någon tusenlapp brukar det inte finnas någon extra prutmån när man väl surfat runt till det billigste inköpsstället.

Men: när jag jagade ett nytt minneskort för några år sen och den som enligt Pricerunner var billigast inte kunde leverera (naturligtvis) erbjöd sig min ordinarie leverantör (dyr enligt Pricerunner) spontant att leverera till det lägre priset.

Har bott i mellanöstern så även jag prutar gärna och ogenerat. :)

tack for svar.
Jag skall nog emaila och se om jag kan fa ett battre pris. For som det ser ut nu sa kommer jag kopa halften fran Sverige och halften fran B&H och det vore ju smidigare att kopa allt fran samma stalle.

Säg som det är då, det är ofta det bästa. Då kan de ju fundera på om de kan komma ner rimligt nära USA-priserna eller ej (inkl frakt/tull m m).

I vart fall är pruta inget att skämmas för, ens i Sverige :)

Går man in hos en bilhandlare har han ju prutat ner priset innan man ens hinner öppna munnen...

ANNONS
Götaplatsens Foto