Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ricoh r1

Produkter
(logga in för att koppla)

Langsor

Aktiv medlem
Undrar lite om denna kamera. har nämligen fått en som är något trasig (displayen uppe på kameran är död) så min fråga är var ligger denna kamera i jämnförelse med tex ricoh GR1 som verkar vara en väldigt bra och gedigen kamera! de bilder jag har sett på gr1an så ser r1an ungefär likadan ut!

Så frågan är väll igenteligen om det är någon ide att ha denna kamera som kompaktkomplement till systemkameran.(när den inte får plats tex?)

Har kommit fram till att det man skulle vilja se på displayen är väll vad man har för blixtfunktion men går ju också att enbart köra som auto som den automatiskt ställer sig på vid påslag!

Någon som har en åsikt om denna kamera?

okej tack olle! en liten följdfråga bara då hur mycket sämmre optik är det? medelbra eller inget att hänga i ....

Lite svårt att säga. Jag bedömer dock R1 som medelbra, dvs som normalbilliga zoomkompakter från 80/90-tal och alltså synbart sämre än ett systemkameraobjektiv. GR1 är lika bra eller bättre än ett normalt 28mm systemkameraobjektiv.

ANNONS
Götaplatsens Foto