Annons

Ringblixtar

Produkter
(logga in för att koppla)

ghost102

Aktiv medlem
Hejsan!

Ja tänkte mest kolla om någon har lite koll på vart man kan köpa dessa? samt om de finns hyfsade bra ringblixtar som är smidiga å ha med sig.

Vad är hyffsade för dig?

Rör det sig om "stora" ringblixtar för att plåta folk eller är det makro du tänker på?

Bowens Ringflash är ganska kompakt med tillhörande Quad generator, ljus så det räcker med 3000 WS.

Annars kan kanske Nikons SB-29s passa bättre om du skall ha något litet.

Du får nog specificera lite bättre vad du vill ha den till om du skall få bra tips :)

Det finns massor av ringblixtar och jag har själv funderat många gånger på att köpa en. Dom jag har fastnat för är Sigmas olika varianter. Dom är ganska billiga och man bör vara uppmärksam på att dom har alla finnesser som du söker.
Eftersom jag är mest inne på Canon har jag kikat på deras olika varianter men tycker dom är för dyra. Jag tror att du bör försöka få en på öppet köp och test den själv så dom uppfyller dina förväntningar.
Undvik dock dom sk fasta som kommer i en speciell filter diameter. Vad händer tex om du köper ett riktigt snabbt objektiv....
MVH
Niclas

ringflashen verkar ju vara rätt bra, men rätt dyr med de tillbehör man behöver...å makroblixtar verkar ju vara lite för klena, ingen som har lite utomhus porträttsbilder å visa upp med makroringblixtar?

tack Niclas å peter för infon!

ANNONS
Götaplatsens Foto