Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ringblixtar
- Trådstartare ghost102
- Start datum
nimo
Aktiv medlem
Det finns massor av ringblixtar och jag har själv funderat många gånger på att köpa en. Dom jag har fastnat för är Sigmas olika varianter. Dom är ganska billiga och man bör vara uppmärksam på att dom har alla finnesser som du söker.
Eftersom jag är mest inne på Canon har jag kikat på deras olika varianter men tycker dom är för dyra. Jag tror att du bör försöka få en på öppet köp och test den själv så dom uppfyller dina förväntningar.
Undvik dock dom sk fasta som kommer i en speciell filter diameter. Vad händer tex om du köper ett riktigt snabbt objektiv....
MVH
Niclas
Eftersom jag är mest inne på Canon har jag kikat på deras olika varianter men tycker dom är för dyra. Jag tror att du bör försöka få en på öppet köp och test den själv så dom uppfyller dina förväntningar.
Undvik dock dom sk fasta som kommer i en speciell filter diameter. Vad händer tex om du köper ett riktigt snabbt objektiv....
MVH
Niclas
diver1
Aktiv medlem
Stora ringblixthuvud finns nog till de flesta generatorerna på marknaden idag.
Dessa hittade jag på Google på några sekunder:
Broncolor
Profoto
Hensel
Calumet
Bowens Duo-Lite
Elinchrom
Allt beror på hur mycket ljus du behöver och orkar släpa på. Gemensamt är att de bara är huvud utan resten av elektroniken.
Dessa hittade jag på Google på några sekunder:
Broncolor
Profoto
Hensel
Calumet
Bowens Duo-Lite
Elinchrom
Allt beror på hur mycket ljus du behöver och orkar släpa på. Gemensamt är att de bara är huvud utan resten av elektroniken.