Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja D50, vad kan jag ta?

Produkter
(logga in för att koppla)

jimmy1r

Aktiv medlem
Vad tror ni att jag kan ta för en D50 med kitobjektiv 18-55? Jag köpte den i slutet av sommaren men vill nu köpa en mindre kamera. Kanske D40 även om den känns lite begränsad. Någon som har andra tips?

jimmy1r skrev:
Vad tror ni att jag kan ta för en D50 med kitobjektiv 18-55? Jag köpte den i slutet av sommaren men vill nu köpa en mindre kamera. Kanske D40 även om den känns lite begränsad. Någon som har andra tips?
Vad skulle du vinna på att byta till D40??? [edit: jag såg inte att du vill ha en mindre kamera. en beg. Canon 350d kanske är nåt annars?]

5500:- kanske du kan få, gissningsvis.

skulle gissa att du inte lär få 5500 kr för den... snarare kanske 4000 den finns ju för 5700:- ny. Sedan beror det ju på hur många exponeringar kameran gjort, har du den siffran?

det finns nåt program. kommer inte ihåg vad det heter. någonting med panda och någonting med EXIF
exif är information som ligger i varje bild med alla möjliga fakta i...

Opanda PowerExif? Nej tyvärr det står inte med den heller, i varje fall inte när jag öppnar bilder tagna i jpg. .nef vet jag inte för då var jag tvungen att köpa programmet. Någon som vet något annat sätt?

jimmy1r skrev:
Vad tror ni att jag kan ta för en D50 med kitobjektiv 18-55?

Tänk så här, Du kan köpa en ny för 6685:00, vad skulle Du vilja betala för en kamera som är lite begagnad? Var ärlig och tänk precis som Du gjorde, när Du köpte den. Det var ju någonting som fick Dig att köpa en ny istället för en äldre begagnad modell...

Då kommer Du nog ganska nära det pris någon annan är villig att betala för Din kamera.

e.m.ö.å

Jörgen

jag fick 5 bagare för min, tyckte det var ok pris! snart så går den väl inte ens att få tag på och då kanske priset går upp?

ANNONS
Götaplatsens Foto