Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker tips på billig fotobutik i Las Vegas

Produkter
(logga in för att koppla)

Klick-en

Aktiv medlem
Jag har en kollega som skall åka på tjänsteresa till Las Vegas i höst. Han är intresserad av en digitalkamera och jag av ett Canon-objektiv (70-200/2.8).

Är det någon som har tips på var och hur man billigast (och säkrast) köper utrustning på resa i USA?

/Johan

En gammal och liten verklighetsrapport från en kamerabutik i LA på slutet av 80-talet.

Hej jag skulle vilja ha ett pris på kamera Nikon X med Y, Z...

-Betalar du med kort eller kontanter?
-Jag hade tänkt kort.
-Då blir det dyrt.
-Va???? Ja jag kan komma tillbaka med kontanter...

-Före eller efter kl 14?
-Ehh Va?
-Efter kl 14 är det lite billigare.
-Ja då kan jag komma tillbaka efter kl 14, med kontanter.

-Då blir priset mellan min och max.

-Efter kl 14 handlar min vän med kontanter i handen till priset min.

De tillverkas i Japan skeppas till USA centrallager, Ut till butikskedjor, ut till butiker och efter kl 14 är de billigare!

Mvh Erik

Mitt tips är väl att undvika Las Vegas överhuvudtaget;-) Gräslig stad.
Men det bästa är nog att lägga ut frågan på Dpreview där det finns många jänkare. Där brukar man få snabbt svar.

Tack för svaren. Ur utrustningssynpunkt verkar New York vara att föredra, men åker man i jobbet så hamnar man där man hamnar. Jag skall försöka på dpreview.

/Johan

Du kan väl testa att beställa ifrån bh tex och kolla omde skickar till las vegas?

annars har du www.samys.com som ligger i LA som kanske också skickar de har hyffsade priser.

ANNONS
Götaplatsens Foto