Annons

SanDisk USB-minne

Produkter
(logga in för att koppla)

larsselin

Aktiv medlem
Vill bara berätta vad som hände med mitt SanDisk USB-minne (Cruzer Micro 512 MB) som bara är tre månader gammalt.

Det dog. Plötsligt en dag fungerade det bara inte. Jag brevväxlade med SanDisk i USA(?) men de hade bara rådet att byta ut det på garantin.

Naturligtvis hade jag bilder på det utan att ha gjort back-up. USB-minnen är ju ofta back-up, eftersom de ska vara så säkra....

Det här är en varning och en fråga om det är fler som råkat ut för detta.

Lars Selin
Mölndal

Ja min erfarenhet är att dom går sönder precis som all annan ekektronik,så att det skulle vara ett säkert media skulle jag nog inte hålla med om med tanke på att det inte är den dyraste flash-teknologin i dom.
dessutom utsätts dom ju för en ganska tuff miljö i fickor och dyligt med ganska frekventa inslag av statisk elektricitet.

Mmm...har avverkat 4 USB minnen nu.
Använda USB minne till backup låter farligt...skulle nog hålla mig till att transportera data mellan 2 datorer...inget annat.

Jag har ett "gammalt" USB-minne som legat och skavt i laddade fickor m.m. i två år. Det funkar fortfarande....!

/Lars

larsselin skrev:

Naturligtvis hade jag bilder på det utan att ha gjort back-up. USB-minnen är ju ofta back-up, eftersom de ska vara så säkra....

Lars Selin
Mölndal

lite motsägelsefullt, med en backup har man ju ett orginal kvar... annars är det inte en backup..

förlåt om det låter lite elakt, men har sett så många gånnger folk som skaffar "Backuphårddiskar" till sina datorer, men dom har det även som "Primärt" lagringsutrymme för att man får plats med mer på datorn och man då genast tappar man backup iden.

ANNONS
Götaplatsens Foto