Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

slingshotväskor

Produkter
(logga in för att koppla)

Vicjun

Aktiv medlem
Som bekant gör Lowepro en serie med så kallade "slingshot" väskor. Men eftersom jag gillar att kombinera både kameragrejer med övriga saker i en och samma väska, undrade jag om det fanns några sådana väskor för allmän användning, dvs annat än för kamerautrustning. Har sökt på google utan resultat.

Jo, men de har bara de tre väskorna. Det jag undrar över är om det finns någon vanlig väsktillverkare som har slingshotmodeller?

Tamrac har liknande väskor. De är också gjorde för kameror, men det är ju bara att ta ur kamerainredningen så är det en vanlig väska.

Vicjun skrev:
Jo, men de har bara de tre väskorna. Det jag undrar över är om det finns någon vanlig väsktillverkare som har slingshotmodeller?
Nu vet jag itne exakt hur slingshot ser ut inuti men Lowepro bygger ju väskor som lego. Jag kan montera ut hela inredningen ur min ryggsäck om jag skulle känan för det. Inte helt otänktbart att samma går att göra med slingshot.

ANNONS
Götaplatsens Foto