Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Slutarrengöring Canon A-1

Produkter
(logga in för att koppla)

aleklint

Aktiv medlem
Slutaren på min Canon A-1 har börjat skrika, det är ju ett vanligt fel på A-1:eek:rna. Vad kan det tänkas kosta om man lämnar in den för rengöring tror ni?
Och vem ska man lämna den till?

Och hur är det, det påverkar väl till slut bilden, när inte spegeln orkar upp riktigt?
Annars kunde man ju leva med ljudet ett tag till.

Vad gick en rengöring av slutaren på hos dom?
(skulle ju kunna fråga dom direkt men nu när du är här så..:))

Ja det är spegelbromsen som låter.
Om jag har fattat det rätt så blir spegeln segare och segare och till slut orkar den inte riktigt upp
i tid, då exponeras bara halva bilden.

Hmm. Ajdå. Läge att häva ett nygjort inköp kanske? För det är väl knappast något man kan smörja upp själv?

Det är nog inte så lätt att göra det själv, fast det kanske går? Vore intressant att prova, min A-1:a står och samlar damm nu, känns knappt lönt att kosta på den en service, är rätt sliten i övrigt.

Det är ju ett vanligt fel på A-1:eek:rna, många får det felet. Beror på att smuts kommer in där spegelbromsen sitter tror jag.

Olja blir gammal, seg och smutsas ner av damm.

Ring ett serviceställe och fråga vad det kostar. Det är ingen mening att prisfråga här. Fråga istället den som skall ha betalt.

Fick tillbaka min A-1:a idag!
Lämnade in den hos Kameraverkstaden i Saltsjö-Boo.
Han gjorde ett bra jobb, nu låter den som den ska igen!
Skönt att slippa det där otäcka skrikandet.
700+moms gick det på.

ANNONS
Götaplatsens Foto