Krillekralle
Aktiv medlem
Jag köpte en Konica Minolta Dynax 5D med 6,2 M pixlar för några år sedan pga att den passade till de Minoltaobjektiv jag hade till min analoga Minolta 7000. Jag trivs med denna kamera men funderar på uppgradering till SLR med fler pixlar och kanske filmningsmöjlighet. Logiskt vore kanske att välja Sony A700. Kan då fortsätta anv mina objektiv och vid komplettering med nya obj anv dessa till båda husen. Har dock på känn att A700 är på väg ut och kanske ersätts med ny med direkt view och kanske fällbar display. Den modell som det glunkas om A850 är väl ett steg ner från A900 och motsvarar nog ej det jag tänkt mig. Alternativet är att börja på helt ny kula med tex en Canon 500 eller en Nikon 90 D eller annat alternativ. Någonstans där har jag lagt den ekonomiska gränsen då nästa steg upp kostar nästan dubbelt så mycket. Jag har alltså ett lyxproblem men undrar om någon kan ge kloka råd. Om man bortser från de olika kostnaderna och tänker sig likvärdiga objektiv, vilken kamera ger då bäst bilder av dessa 3 eller är den frågan för enkelt ställd? Jag vill alltså ha en kamera som både ger full frihet för manuell inställning men också har färdiga program för A, S, P , Auto och scenic. För att krångla till det kan nämnas att jag dessutom har flera objektiv tillhörande min gamla OM 4 som kanske passar nya olympuskameror men detta jar jag ej alls satt mig i.
Verkar det rörigt? Ja men så ser det ut i huvudet just nu. Tacksam för synpunkter.
Verkar det rörigt? Ja men så ser det ut i huvudet just nu. Tacksam för synpunkter.