Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Stänga av kameran med VR aktiverad?
- Trådstartare Clevinger
- Start datum
A_Ahlzen
Aktiv medlem
VR är ju bara _aktiverad_ när du håller ner avtryckaren halvvägs, och ja, man bör undvika att bryta strömmen i detta läge.
Ja just det, då är det nog ingen bra idé att bryta strömmen, men om bara reglaget på objektivet står på ON är det väl inga problem?
Mvh
Anders
j2^
Aktiv medlem
Som jag fattat det är det för att VRen kan ligga och rassla eftersom den inte är låst.
Inget som går sönder utan mest för att det låter skumt alltså.
Eller har jag fattat fel?
Mvh.
Anders
Precis. Utan ström så kan inte VR parkeras/låsas korrekt, man KAN då (men det skall till den del otur) orsaka skador på mekaniken vid transport/förflyttning av objektivet.
Clevinger
Aktiv medlem
Ja just det, då är det nog ingen bra idé att bryta strömmen, men om bara reglaget på objektivet står på ON är det väl inga problem?
Mvh
Anders
Så borde det vara, och det var det jag menade med min ursprungliga fråga. Tänkte inte på att aktiverad inte är samma sak som att objektivet står på ON.
perstromgren
Aktiv medlem
Så borde det vara, och det var det jag menade med min ursprungliga fråga. Tänkte inte på att aktiverad inte är samma sak som att objektivet står på ON.
Det är du säkert inte ensam om. Formuleringen är otydlig och borde göras bättre. Som tur är, är det inte så många som läser handboken så noggrannt....
Per.