Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Storlek på .raw thumbnails i Bridge

Produkter
(logga in för att koppla)

saranorrehed

Aktiv medlem
Ok, är total nybörjare på bridge så detta kanske är en jättedum fråga.

Har en del bilder fotade i raw som jag ville använda bridge till att reda ut lite, men jag lyckas bara få se pyttesmå thumbnails så jag kan inte ens avgöra om bilderna är skarpa eller inte.

Ändrar jag den lilla glidlisten förstoras bara själva rutan runt bilden men inte bilden i sig. Öppnar jag bilder i .psd eller .jpg så går det utmärkt att förstora.

Måste jag göra nåt med mina raw innan det funkar eller vad är problemet? Hjälp!

Mvh Sara

Hej

Jag klickar på thumbnailsen för att bedömma om de är skarpa.Då öppnas en större bild, det fönstret kan du göra större och då blir bilden större, dra i kanten.

Jag har ett stor preview fönster i mitten, man kan dra runt grejorna.

Thumbnailsen kan göras större med listen undre, i alla fall i cs3. I cs2 gick man in i en meny och ändrade.

Vilka RAW pratar vi om?

Vad har du för photoshop?

Har du uppdaterat Bridge och camera RAW?

Mvh

Omar

Ja alltså jag har inga problem med att göra preview fönstret större, men grejen är att filer i formatet .raw inte blir större, utan bara själva rutan, bilden stannar i pyttestorlek. Öppnar jag filer som heter .psd eller .jpg så funkar det precis som du säger.

Jag har CS2 och har uppdaterat väldigt nyligen.

Mvh Sara

Hej

Vet faktiskt inte

Har du senaste Camera RAW till din D80

Startat om datorn

Testa med andra RAW bilder

Hoppas att det löser sig

Omar

ANNONS
Götaplatsens Foto