Annons

Studiokompis i Kallhäll

Produkter
(logga in för att koppla)

PerFogelberg

Aktiv medlem
Nu söker vi nya medlemmar till studiokollektivet i Kallhäll, Järfälla, Stockholm.

Den som endast är ute efter en studioplats behöver inte läsa vidare eftersom vi kräver lite mer. Studion är komplett med många bakgrunder i olika färger, ett antal Profoto-blixtar, bouncer, skärmar, mörkrum, datorhörna med bredband m.m. Studion ska renoveras, så räkna med att få jobba lite oxå :)

Meningen är att vi ska vara ett skönt gäng som förutom att fota i studion träffas lite då och då för att diskutera foto, ljusättning, snacka skit m.m. Alltså inte bara boka sina tider/fota och sen vara totalt anonym, då utesluts du ganska omgående ur kollektivet. Det är ett kollektiv och inte en hyrstudio.

500 kronor kostar lokalhyran i månaden per person men räkna med 1000 kronor i månaden eftersom vi kontinuerligt ska renovera lokalen och köpa in ännu mer utrustning. Detta är helt okomersiellt och vi delar alla kostnader lika.

Studion finns i Kallhäll centrum bredvid pendeltågsstationen. Restiden från centralen är 24 minuter då Citypendeln sköter sitt jobb.

jag har ju varit där å hälsat på några gånger, men får man komma dit igen och "nosa" lite på mer seriösa premisser?

Det är sex personer som delar på hyran. Alla fem finns här på fotosidan. Den sjätte platsen är vakant.

Mörkrummet klarar av 6x7-negativ och 50x60 förstoringar utan ommöblering. Just nu finns där en Fujimoto G70 vilket är en väldigt bra maskin.

Estethia skrev:
jag har ju varit där å hälsat på några gånger, men får man komma dit igen och "nosa" lite på mer seriösa premisser?
Du vet väl att utöver fotande så måste du även vara social med kollektivet. Orkar du med oss så är du välkommen. ;-)

PerFogelberg skrev:
Du vet väl att utöver fotande så måste du även vara social med kollektivet. Orkar du med oss så är du välkommen. ;-)
måste man festa med er, menar du? eller har ni föreningsmöten?
fast förresten... spackla å sånt orkar jag nog inte med vid närmare eftertanke.
det räcker med en hel villa som fortfarande är i megastort behov av renovering och renoveringsvärk i kroppen efter ett år i huset.
jag backar nog.

Hittills har vi försökt träffats på restaurangen bredvid studion en gång i månaden.

Renoveringen går stötvis. Just nu har det inte hänt så mycket på ett halvår då alla bara har fotat en massa. Det är tänkt att det ska fräschas till lite. De stora grejerna är redan gjorda.

då ja e rätt bekant me omgivningarna sen en bostad på termovägen fram till dec 04, och nu bor i vby, så ja lite intresserad... men tyvärr så tar jobbet upp en del tid... så ja får nog backa mina funderingar...
Även om ett fotosällskap är ett bra sätt att lära sig på....

Fan, jag skulle vilja men det är för långt bort, tar ju 30min med bil om man ångar på lite och med dagens bensinspris blir det ju inte billigt heller...

/Maverick

Kan vi inte begränsa det till endast Canon-ägare? (Så slipper man även lösdrivare som Christel bl a..) :D

Ni som INTE är intresserade behöver inte skriva det, med tanke på att fotosidan har ca 40 000 medlemmar kommer den här tråden bli enormt lång. :)

bjanha skrev:
Kan vi inte begränsa det till endast Canon-ägare? (Så slipper man även lösdrivare som Christel bl a..) :D
*fniss* vadå, du som måste köpa canon bara för att du tror att du kommer ta kanonbilder bara på grund av märket på din kamera... ;o)
(och skjut på handen som matar dig oxå på samma gång, hehe)
bjanha skrev:
Ni som INTE är intresserade behöver inte skriva det, med tanke på att fotosidan har ca 40 000 medlemmar kommer den här tråden bli enormt lång. :)
pja, nu när du har skrivit här och avslöjat din medverkan, kommer det ju helt klart bli en avsevärt kortare tråd än du hoppas på.
;o)

Estethia skrev:
*fniss* vadå, du som måste köpa canon bara för att du tror att du kommer ta kanonbilder bara på grund av märket på din kamera... ;o)
(och skjut på handen som matar dig oxå på samma gång, hehe)
pja, nu när du har skrivit här och avslöjat din medverkan, kommer det ju helt klart bli en avsevärt kortare tråd än du hoppas på.
;o)

*asgarvar*

//Liza

Det är nog inte någon som är intresserad så här mitt i sommaren. Framåt hösten kommer det bli kö och då gäller det att vara först. Det är ändå bara en plats som är ledig för tillfället.

ANNONS
Götaplatsens Foto