Annons

Tamron 18-270 till Sony A33

Tack!

Tack för alla er synpunkter och råd. Jag får sätta mig ner och fundera. Är glad att jag kan få fortsätta att låna Tamron 18-200 objektivet, och kommer att fortsätta med det.

Tack än en gång!
 
Tamron 18-270. Nya med piezo drive

Hej
Jag som numera är panshis, ser till att hålla mig i trim med att alltid ha kameran med mig ut på promenader i Stockholms omgivningar. Fyllde jämt för några veckor sedan, och fick ett hyggligt stort presentkort av mina goda vänner, som blev en grundplåt på ett Tamron 18-270 3,5-6,3, Di II PZD.Jaha, vad tycker jag om det då?
Jag har haft det stora nöjet att komma precis när duvhöken slagit en ung trut på Långholmen, och fick en serie bilder av relativt hög klass. Det är ju alltid så att man måste avväga ifall man skall släpa på stora Bigman på över 2 kg, eller ha ett lättskött snabbt universalobjektiv. Tack vare att jag valde "promenadobjektivet" så fick jag snabbt upp kameran och höken satt still i ca. 30 sekunder, innan den blev bortskrämd. JÄTTEKUL. Mycket av filosofin är ju ändå att alltid vara skjutklar, om man är naturnörd.
Jag måste ju även framhålla att min A 580 kör jag genomgående på ISO 1600 vid utomhusbilder, vilket kompenserar för att objektivet trots allt inte är så extremt ljuskänsligt, men ändå ger skapligt bra bilder. Självklart så kan ju alla nördar ta fram luppen och se att bilden "kunde vara skarpare" - men enligt min mening, så är jag jättenöjd med att kunna ta sådana bilder. Kameran är ju istort sett brusfri i detta området.
Jag är jättenöjd med PZD-funktionen. Ger snabb och mycket säker autofokus. Har använt objektivet till småfåglar i täta buskage, och får otroligt snabbt rätt skärpa på rätt ställe.
Jag kan inte annat än lovprisa detta objektiv till det är avsett för. Snabbt bra universalobjektiv.
Jag bor vid Fridhemsplan i Stocjkholm har inget emot att gå ut och promenera tillsammans med andra nördar, så om du är intresserad kan jag ta med gluggen, så ses vi på en fotopromenad.

//Bertil Norberg
 
Tack!

Tack Bertil för ditt inlägg. Jag blev så glad, när jag läste det. och vet du varför, jo efter mycket funderande hit och dit på vad jag egentligen vill ha, och att än en gång gått iegenom alla för och nackdelar med en superzoom, bestämde jag mig äntligen i lördagseftermiddag.

Så jag har beställt ett Tamron 18-270 till min älskade kamera sony A33. Bra va? Jag vet inte, det får jag se. Men jag gick på magkänslan och tror jag har gjort rätt i mitt beslut.
Beställde hos Scandinavian Photo för leverans till butiken i Malmö och jag kommer förhoppningsvis att få det i slutet på veckan.

Bertil, ditt inlägg gjorde mig mycket glad. Funderar i samma banor. Jag vill ha ett objektiv som göra att jag kan ta de där ögonblicksbilderna, utan att behöva fumla för mycket med olika objektiv. Är ute mycket i skogen och även när jag är ute med hunden och vill lätt kunna hänga kameran på mig.

Tack än en gång alla som har engagerat sig i min fråga och mina funderingar!
mvh
Anitca
 
Tack Bertil för ditt inlägg. Jag blev så glad, när jag läste det. och vet du varför, jo efter mycket funderande hit och dit på vad jag egentligen vill ha, och att än en gång gått iegenom alla för och nackdelar med en superzoom, bestämde jag mig äntligen i lördagseftermiddag.

Så jag har beställt ett Tamron 18-270 till min älskade kamera sony A33. Bra va? Jag vet inte, det får jag se. Men jag gick på magkänslan och tror jag har gjort rätt i mitt beslut.
Beställde hos Scandinavian Photo för leverans till butiken i Malmö och jag kommer förhoppningsvis att få det i slutet på veckan.

Bertil, ditt inlägg gjorde mig mycket glad. Funderar i samma banor. Jag vill ha ett objektiv som göra att jag kan ta de där ögonblicksbilderna, utan att behöva fumla för mycket med olika objektiv. Är ute mycket i skogen och även när jag är ute med hunden och vill lätt kunna hänga kameran på mig.

Tack än en gång alla som har engagerat sig i min fråga och mina funderingar!
mvh
Anitca

Hej Anitca
Kollade dina bilder på din profil, och jag är säker på att du får nöjeav objektivet, Du kan ju SMS:a din mejladress till mig, så skall jag skicka övet några, som jag tycker skitbra bilder jag tagit med objektivet. Jag har mobil nr: 070 5908250.
För mig känns det som du gjort ett bra val.

Ha de.
Bertil
 
Kom hem med mitt Tamron 18-270 idag! Ser fram emot helgen då jag ska testa det efter konstens alla regler! Och jag hopppas det kan bli några bilder jag kan lägga in här på fotosidan.

Tack än en gång till er alla och till dig Bertil, som fick mig att ta det avgörande steget!

Anitca
 
ANNONS